Gentelmen, start your engines! Tämä on 90’s DTM Classics – DTM kilpailu 80-90 luvun taitteen malliin!
Tärkeimmät nostot:
- Keskiviikkona 27.12 ajettava GTFR:n vuoden 2023 päätös 90- luvun DTM-klassikkoautoilla.
- Karsinta ja aika-ajo alkaa klo 18:30, jonka jälkeen ajetaan kaksi 50 minuutin mittaista kilpailua.
- Autovalikoima koostuu Mercedes-Benzin, BMW:n, Alfa-Romeon ja Fordin klassikkoautoista
- Auton maksimiteho on 300 hp. Autoja saa säätää ja virittää muilta osin täysin vapaasti. Wide Bodyn käyttö on sallittua, mutta Engine Swapin käyttö on kiellettyä.
- Karsinta määrittää kilpailijoiden kisahuoneen ja lähtöjärjestyksen ensimmäiseen kilpailuun. Toiseen kilpailuun lähdetään käännetyssä järjestyksessä ensimmäisen kilpailun tuloksiin nähden.
- Kuljettajilla on käytettävissä Sport Soft -renkaat. Kulumakertoimet kisassa ovat 3x rengas ja 0x polttoaine.
PÄIVITYS 26.12 – Lisätty sääntökirjasta puuttunut pistetaulukko
Autovalikoima ja virittäminen
Kilpailuun saa valita auton seuraavista vaihtoehdoista:
- Alfa Romeo 155 2.5 V6 TI ’93 (Gr.4)
- BMW M3 ’89
- BMW M3 Sport Evolution ’89
- Ford Sierra RS 500 Cosworth ’87
- Mercedes-Benz 190 E 2.5 – 16 Evolution II ’91
Auton maksimitehoksi on rajoitettu 300hp. Minimipainoa ei ole asetettu. Autoja saa tuunata ja virittää vapaasti. Myös Wide-bodyn käyttö on sallittua. Engine Swap on kuitenkin kielletty. Sarjasuunnittelijat tulevat jakamaan GTFR:n Discord-kanavalle jokaiseen autoon perussäädöt, joilla pyritään helpottamaan kuljettajia autovalinnan tekemisessä ja kisaan valmistautumisessa. Autot on testattu sarjasuunnittelun toimesta ja todettu kaikkien autojen olevan kilpailukykyisiä keskenään.
Kisapäivän kulku
- Karsinta-aika ajohuoneet aukeavat viimeistään klo 18:15
- Kuljettajien saavuttava katsintahuoneisiin viimeistään klo 18:25
- Karsinta-aika-ajo 15min klo 18:30
- Tekninen tauko tuloksien yhdistelyä varten 10-20min
- Ensimmäinen lähtö 50min
- Tauko 10 min
- Toinen lähtö 50min
- Mahdolliset podium haastattelut
Karsinnassa nopean kierroksen saa ajaa loppuun, mikäli sen ehtii aloittaa 15 minuutin aikarajan puitteissa. Karsinta ajetaan useassa lobbyssä siten, että kaikki ilmoittautuneet mahtuvat mukaan. Karsinnan tulokset kaikista huoneista yhdistellään ja nopeimmat 14-16 pääsevät Split 1:en. Kuljettajien lähtöruutu ensimmäiseen lähtöön määräytyy karsinnan tulosten perusteella. Toiseen lähtöön kuljettajat lähtevät käännetyssä lähtöjärjestyksessä ensimmäisen kilpailun tuloksiin nähden.
Väritykset
Toivomme kaikkien kuljettajien käyttävän yhteistyökumppanimme Autoliike Palomäen logoa autoissa. Logon paikat on auton tuulilasin ylälaidassa ja takasiivessä. Autoliike Palomäen logon löydät sarjasuunnittelijoiden GT7 galleriasta.
Pisteytys
Lähtö 1:
A1 | A2 | A3 | A4 | A5 | A6 | A7 | A8 | A9 | A10 | A11 | A12 | A13 | A14 | A15 | A16 |
25 | 21 | 18 | 16 | 14 | 12 | 10 | 8 | 7 | 6 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | 0 |
Lähtö 2:
A1 | A2 | A3 | A4 | A5 | A6 | A7 | A8 | A9 | A10 | A11 | A12 | A13 | A14 | A15 | A16 |
18 | 15 | 13 | 12 | 11 | 10 | 9 | 8 | 7 | 6 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | 0 |
Säännöt
GTFR:n sarjojen yhteiset säännöt voit käydä lukemassa alta
https://gtfr.fi/gtfr-sarjojen-saannot/
Kisasuunnittelijat: Max_out_FIN – Sakari Anttonen, Snow_Man_FIN – Sami Anttonen, STS_frequency – Toni Stolt , STS_nibles – Niklas Jussila ja harza1981 – Harri Salonen
Lobby asetukset
Track Settings: Ilmoitetaan GTFR-sivuston kisakalenteri-osiossa.
Time/Weather Settings (karsinta ja aika-ajo):
Weather Selection Method: Preset Weather
Preset Weather: S01 Dry, Cloudless and Pleasant
Equal conditions mode: On
Time of the day karsinta ja aika-ajo: Afternoon
Time/Weather Settings (kilpailu):
Weather Selection Method: Custom Weather
Time of the day: Kisa 1: Afternoon, Kisa 2: Evening
Variable Time Speed Rate: 2x
Custom Weather: Random
Race Settings:
Start type: Grid Start with false start check
Grid order: Set by Host
BoP/Tuning Forbidden: Off
Tuning: Allowed
Boost: Off
Slipstream Strength: Real
Visible damage: On
Mechanical damage: Heavy
Tyre Wear Rate: 3x
Fuel Consumption Rate: 0x
Grip Reduction Off Track: Real
Race finish delay: 180 sec
Regulation Settings
Filter by category: No limit
PP Limit: No Limit
Max. Power Output: 300 bhp
Minimum Weight: No Limit
Useable Tyres: Sport
Useable Tyre & Types : Soft
Required Tyre Type Change: None
Nitrous: Cannot be Fitted
Engine Swap: Prohibited
Tuning Parts: Unrestricted
Penalty Settings
Shortcut penalty: Karsinta: Strong, Kilpailu: None
Wall collision penalty: None
Correct vehicle course after wall collision: Off
Car Collision Penalty: Off
Pit Lane Line Cutting Penalty: Off
Ghosting During Race: None
Flag rules: Off
Driving Options
Countersteering Assistance: Prohibited
Active Stability Management (ASM): Prohibited
Driving Line Assist: Prohibited
Traction Control: No limit
ABS: No limit
Auto Drive: Prohibited
-
1. 90's DTM Classics @ Nürburgring GP
keskiviikko 27.12.2023 - 18:30
keskiviikko 27.12.2023 - 18:30Nürburgring GP50min + 50minAfternoon + EveningRandom
Ilmoittaudu sarjaan
Kirjaudu sisään ilmottautuaksesi sarjaan.
Sarjaan ilmoittautuneet
Ilmoittautunut | Mihin kisoihin osallistut? | Toiminnot |
---|---|---|
Jeieli | DTM Classic | |
EsPresso_Juures | DTM Classic | |
Antonpoika | DTM Classic | |
Jasmin | DTM Classic | |
aapeee100 | DTM Classic | |
M. Rikberg | DTM Classic | |
razer1024 | DTM Classic | |
BetelgeuzeFIN | DTM Classic | |
juusohoo | DTM Classic | |
Snow_Man_FIN | DTM Classic | |
Max_out_FIN | DTM Classic |
Ilmoittautuneita: 11