90’s DTM Classics

Gentelmen, start your engines! Tämä on 90’s DTM Classics – DTM kilpailu 80-90 luvun taitteen malliin!

 

Tärkeimmät nostot:

  1. Keskiviikkona 27.12 ajettava GTFR:n vuoden 2023 päätös 90- luvun DTM-klassikkoautoilla.
  2. Karsinta ja aika-ajo alkaa klo 18:30, jonka jälkeen ajetaan kaksi 50 minuutin mittaista kilpailua.
  3. Autovalikoima koostuu Mercedes-Benzin, BMW:n, Alfa-Romeon ja Fordin klassikkoautoista
  4. Auton maksimiteho on 300 hp. Autoja saa säätää ja virittää muilta osin täysin vapaasti. Wide Bodyn käyttö on sallittua, mutta Engine Swapin käyttö on kiellettyä.
  5. Karsinta määrittää kilpailijoiden kisahuoneen ja lähtöjärjestyksen ensimmäiseen kilpailuun. Toiseen kilpailuun lähdetään käännetyssä järjestyksessä ensimmäisen kilpailun tuloksiin nähden.
  6. Kuljettajilla on käytettävissä Sport Soft -renkaat. Kulumakertoimet kisassa ovat 3x rengas ja 0x polttoaine.

PÄIVITYS 26.12 – Lisätty sääntökirjasta puuttunut pistetaulukko

Autovalikoima ja virittäminen

Kilpailuun saa valita auton seuraavista vaihtoehdoista:

  • Alfa Romeo 155 2.5 V6 TI ’93 (Gr.4)
  • BMW M3 ’89
  • BMW M3 Sport Evolution ’89
  • Ford Sierra RS 500 Cosworth ’87
  • Mercedes-Benz 190 E 2.5 – 16 Evolution II ’91

Auton maksimitehoksi on rajoitettu 300hp. Minimipainoa ei ole asetettu. Autoja saa tuunata ja virittää vapaasti. Myös Wide-bodyn käyttö on sallittua. Engine Swap on kuitenkin kielletty. Sarjasuunnittelijat tulevat jakamaan GTFR:n Discord-kanavalle jokaiseen autoon perussäädöt, joilla pyritään helpottamaan kuljettajia autovalinnan tekemisessä ja kisaan valmistautumisessa.  Autot on testattu sarjasuunnittelun toimesta ja todettu kaikkien autojen olevan kilpailukykyisiä keskenään.

Kisapäivän kulku

  1. Karsinta-aika ajohuoneet aukeavat viimeistään klo 18:15
  2. Kuljettajien saavuttava katsintahuoneisiin viimeistään klo 18:25
  3. Karsinta-aika-ajo 15min klo 18:30
  4. Tekninen tauko tuloksien yhdistelyä varten 10-20min
  5. Ensimmäinen lähtö 50min
  6. Tauko 10 min
  7. Toinen lähtö 50min
  8. Mahdolliset podium haastattelut

Karsinnassa nopean kierroksen saa ajaa loppuun, mikäli sen ehtii aloittaa 15 minuutin aikarajan puitteissa. Karsinta ajetaan useassa lobbyssä siten, että kaikki ilmoittautuneet mahtuvat mukaan. Karsinnan tulokset kaikista huoneista yhdistellään ja nopeimmat 14-16 pääsevät Split 1:en. Kuljettajien lähtöruutu ensimmäiseen lähtöön määräytyy karsinnan tulosten perusteella. Toiseen lähtöön kuljettajat lähtevät käännetyssä lähtöjärjestyksessä ensimmäisen kilpailun tuloksiin nähden.

Väritykset

Toivomme kaikkien kuljettajien käyttävän yhteistyökumppanimme Autoliike Palomäen logoa autoissa. Logon paikat on auton tuulilasin ylälaidassa ja takasiivessä. Autoliike Palomäen logon löydät sarjasuunnittelijoiden GT7 galleriasta.

Pisteytys

Lähtö 1:

A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A16
25 21 18 16 14 12 10 8 7 6 5 4 3 2 1 0

Lähtö 2:

A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A16
18 15 13 12 11 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 0

Säännöt

GTFR:n sarjojen yhteiset säännöt voit käydä lukemassa alta

https://gtfr.fi/gtfr-sarjojen-saannot/

Kisasuunnittelijat: Max_out_FIN – Sakari Anttonen,  Snow_Man_FIN – Sami Anttonen, STS_frequency – Toni Stolt , STS_nibles – Niklas Jussila ja  harza1981 – Harri Salonen

Lobby asetukset

Track Settings: Ilmoitetaan GTFR-sivuston kisakalenteri-osiossa.

Time/Weather Settings (karsinta ja aika-ajo): 

Weather Selection Method: Preset Weather

Preset Weather: S01 Dry, Cloudless and Pleasant

Equal conditions mode: On

Time of the day karsinta ja aika-ajo: Afternoon

Time/Weather Settings (kilpailu):

Weather Selection Method: Custom Weather

Time of the day: Kisa 1: Afternoon, Kisa 2: Evening

Variable Time Speed Rate: 2x

Custom Weather: Random

Race Settings:

Start type: Grid Start with false start check

Grid order: Set by Host

BoP/Tuning Forbidden: Off

Tuning: Allowed

Boost: Off

Slipstream Strength: Real

Visible damage: On

Mechanical damage: Heavy

Tyre Wear Rate: 3x

Fuel Consumption Rate: 0x

Grip Reduction Off Track: Real

Race finish delay: 180 sec

Regulation Settings

Filter by category: No limit

PP Limit: No Limit

Max. Power Output: 300 bhp

Minimum Weight: No Limit

Useable Tyres: Sport

Useable Tyre & Types : Soft

Required Tyre Type Change: None

Nitrous: Cannot be Fitted

Engine Swap: Prohibited

Tuning Parts: Unrestricted

Penalty Settings

Shortcut penalty: Karsinta: Strong, Kilpailu: None

Wall collision penalty: None

Correct vehicle course after wall collision: Off

Car Collision Penalty: Off

Pit Lane Line Cutting Penalty: Off

Ghosting During Race: None

Flag rules: Off

Driving Options

Countersteering Assistance: Prohibited

Active Stability Management (ASM): Prohibited

Driving Line Assist: Prohibited

Traction Control: No limit

ABS: No limit

Auto Drive: Prohibited

Ilmoittaudu sarjaan

Kirjaudu sisään ilmottautuaksesi sarjaan.

Sarjaan ilmoittautuneet

IlmoittautunutMihin kisoihin osallistut?Toiminnot
JeieliDTM Classic
EsPresso_JuuresDTM Classic
AntonpoikaDTM Classic
JasminDTM Classic
aapeee100DTM Classic
M. RikbergDTM Classic
razer1024DTM Classic
BetelgeuzeFINDTM Classic
juusohooDTM Classic
Snow_Man_FINDTM Classic
Max_out_FINDTM Classic

 Ilmoittautuneita: 11