GT4 Open Championship (PC)

HUOM!
Kisapäivät alustavia.
Virallinen aikataulu kisapäivänä on seuraava: klo 18.00 aukeaa practice, 19.00 alkaa aika-ajot ja sit sen jälkeen n. 19.30 alkaa kisa.

Alla olevasta linkistä pääset kisapalvelimelle:
Palvelin
Salasana: gtfr

Mikäli et käytä Content Manageria, löydät palvelimemme nimellä GTFR 1

Ilmoittaudu sarjaan

Sarjan autot arvotaan tiimien / kuskien kesken niin, että kaikki autot ovat mahdollisimman hyvin edustettuina. Mikäli jotkin tiimit haluavat vielä arvonnan jälkeen vaihtaa autoja päittäin, tämä on ok, kunhan se on yhteisesti sovittu niin ja tästä informoidaan ylläpitoa. Tiimin jäsenet ajavat aina samalla autolla. Arvonnan jälkeen mukaan ilmoittautuville arvotaan autot sitä mukaa kun ilmoittautumisia tulee. Vaihtoehdot ovat seuraavat:

Alpine A110 GT4
Aston Martin Vantage GT4
Audi R8 GT4
BMW M4 GT4
Chevrolet Camaro GT4
Ginetta G55 GT4
McLaren 570S GT4
Mercedes AMG GT4
Panoz Avezzano GT4
Porsche Cayman 718 GT4
Saleen S1 GT4
Sin R1 GT4
Toyota Supra GT4

Autot arvotaan 1.8. Tarkempi ajankota ilmoitetaan myöhemmin.

Sarjassa käytettävät modit

Lataa ne hyvissä ajoin ennen sarjan alkua ja testaa toiminta. Apua saa Discordista.

Formaatti

Jokaiseen kisaan otetaan niin monta kuljettajaa, kuin radalle mahtuu striimaajan viedessä 1 paikan, eli vähintään 33 kuljettajaa per kisa.

Ennen illan kisaa ajetaan vapaat harjoitukset.

Harjoitukset: 60 min
Aika-ajo: 30 min
Kisa: 60 min
Sää: kts. kisakalenteri

Osakilpailu pisteytys

Sija 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Pisteet 34 31 29 27 26 25 24 23 22 21 20 19 18 17 16 15 14 13 12 11 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Menestyspainot

Sarjassa käytetään menestyspainoja, jotta sarja saadaan mahdollisimman tasaiseksi. Sarjataulukon 10 ensimmäistä saavat kilpailuun menestyspainot seuraavalla kaavalla.

1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10.
50 kg 45 kg 40kg 35 kg 30 kg 25 kg 20 kg 15 kg 10 kg 5 kg

Rangaistukset

Rangaistuksissa käytämme pohjana rangaistuslaskuria jolla rakennamme pohjan jokaiselle tuomiolle. Tuomaristo voi halutessaan rangaista kuskia vaikka tilanteesta ei tulisikaan virallista protestia. Esimerkkinä: Rata-alueen rikkeet, varomaton ajotyyli ja huolimattomat radalle paluut tai muu vaaran aiheuttaminen, toistuva valojen vilkuttelu.

Aika-ajoissa myös noudatettava seuraavia sääntöjä: Aika-ajoissa ohittelu kielletty jollei edellä ajava anna selvästi tilaa. Hitaampi kuljettaja saa tehdä oman suorituksensa rauhassa ja tällöin nopeampi kuljettaja ei saa roikkua perässä painostamassa. Nopeamman kuljettajan on löydettävä sopiva rako suoritukselleen. Radalta on ehdottoman kiellettyä hypätä suoraan varikolle. Varikolle hyppääminen sallittua ainoastaan varikkosuoralta.

Kisassa on noudatettava GTFR:n rataetikettiä. Lisäksi varikolle tultaessa, on auton nopeus hiljennettevä 80 km/h ennen varikkoalueen alkua.

Pisteytys ja tuomiot

0 – 6 Ei jatkotoimia Ei pistevähennyksiä
7 – 13 Aika-ajo kielto Ei pistevähennyksiä
14 – 20 Aika-ajo kielto 2 -5 sarjapistettä
21 – 25 Aika-ajo kielto 3 -10 sarjapistettä
26-30 Aika-ajo kielto 4 -15 sarjapistettä
31-35 Aika-ajo kielto 5 -20 sarjapistettä
36 – X DISKAUS DISKAUS

Rangaistuspisteet

Kilpailutilanne 0
Pieni rike: 1 – 4 Autot eivät vahingoitu, ja tilanne on vahinko, position palauttaminen. Ylinopeus varikolla.
Keski-suuri 4 – 6 Autot rikkoutuivat, osittain piittaamaton ratakäyttäytyminen (Sukeltaminen tms rinnastettava teko)
Suuri rike: 6 – 8 Autot rikkoutuivat, piittaamaton ratakäyttäytyminen, position palauttamatta jättäminen.
Vakava rike: 8 – X Autot rikkoutuivat, vakava piittaamattomuus, tahallinen rike ( brake check, Radalta kiilaaminen )
  • Rage quitista tulee suoraan 1 kilpailun mittainen kilpailukielto. Kielto on voimassa kaikissa GTFR:n sarjoissa, kunnes se on kärsitty.
  • Toisesta rage quitista kuljettaja diskataan sarjasta.
  • 37 pisteen jälkeen diskataan sarjasta ja mitätöidään sijoitukset sekä pisteet.
  • Aika-ajokielto on suoritettu vasta kun on osallistunut seuraavaan kilpailuun, eli ajamatta jätetty kisa ei kumoa a-a kieltoa.
  • Rangaistuksia voidaan jakaa ilman kolaria eli jos joudut luopumaan omista oikeuksista kolarin välttämiseksi voidaan vastapuolta rangaista vaarallisesta ajotavasta.
  • Suorilla ajettaessa ajolinjan voi valita vapaasti vain silloin kun ei ole miltään osin limittäin kenenkään muun kanssa.
  • Radalta suoraan varikolle hyppäämisestä seuraa yhden sarjapisteen menetys.

Protestit

Protestit tulee olla jätettynä aina viimeistään kisapäivää seuraavana sunnuntaina klo: 18.00, ja tähän tulee olla oma tai kaverilta lainattu videoklippi. (Mieluiten Youtube-linkki), ja video pitää kuvata molempien osapuolien autosta. Lisäksi protestiin tarvitsee liittää oma näkemys tilanteesta, esimerkkinä: “IlpoLarha sukelsi autoni kylkeen, ja ei kolarista huolimatta antanut sijoitusta takaisin”.

Protestia ei voi jättää torstaina heti kilpailun jälkeen, vaan nukutaan aina yön yli ja pureskellaan asiaa. Kannattaa myös miettiä etukäteen se että oliko kyseessä kisatilanne, puhdas vahinko vai jopa omasta syystä johtunut kolari.

Rangaistukset käsittelee aina 3 sarjan ulkopuolista tuomaria ja muut kuin tuomarit eivät saa vaikuttaa tuomioon. Tuomariston päätöksiin ei voi enää jälkikäteen vaikuttaa, ja rangaistus astuu voimaan heti kun tuomio on julkistettu. Rangaistukset julkaistaan maanantaisin klo 18.00. Protestit jätetään gtfr.fi:ssa.

Tiimikilpailu

Kilpailijat voivat vapaaehtoisesti muodostaa kahden hengen tiimejä, joille lasketaan pisteet. Tiimin voi perustaa myös kesken kauden. Tiimien muodostaminen on vapaaehtoista ja kyseessä on edelleen yksilökilpailu, täten tiimipisteillä ei ole yksilömestaruuden kannalta merkitystä. On suotavaa, että tiimeillä on samankaltainen livery autoissa. Tiimien jäsenet ja nimet tulee ilmoittaa lomakkeella gtfr.fi -sivustolla.

Tallikaverit eivät saa mennä samaan aikaan varikolle kisan aikana.

Serverin asetukset

Qualify session: 30 min
Race start delay: 60 s
Race 60 min
Time of day: kts. kisakalenteri
Weather: kts. kisakalenteri
Ambient temp: kts. kisakalenteri
Track surface: Custom (grip 96% – 100%)
Auto clutch: on
Auto blip: on
Traction control: factory
ABS: factory
Stability control: off
Tyre blankets: on
Fuel rate: 100%
Damage rate: 100%
Tyre wear rate: 100%
Allowed tyres out: 4

Sarjataulukko

Error requesting data: cURL error 28: Operation timed out after 5000 milliseconds with 0 bytes received

Tiimien sarjataulukko

Error requesting data: cURL error 28: Operation timed out after 5000 milliseconds with 0 bytes received