Porin Huoltokorjaamo, RSH E-Sport Company & GT Finland Racers ylpeänä esittää IMSA 2.4h endurancen.
HUOMIO:
Mazda RT24: 70kg lisäpaino.
Porsche: 13% tehonvähennys ja 30kg lisäpaino.
Ferrari: 13% tehonvähennys ja 30kg lisäpaino.
Ford: 13% tehonvähennys.
1. Varikolta poistuminen tapahtuu töttöröiden jälkeen, valkoista viivaa mukaillen aina kanttarille saakka, tämän jälkeen voi liittyä kilpailuun. <- Tämä siitä syystä että pääsuoralta tuleva auto tietää mitä tulevan pitää.
2. Aika-ajo: Molemmat luokat ajavat samassa aa:ssa, mutta niin että hitaampi luokka aloittaa ensin ja aikaa tähän on 10min + kierros loppuun. Tämän jälkeen hitaampi luokka menee varikolle odottamaa, ja kun 10min on täynnä, voi nopeampi luokka liittyä aika-ajoon niin ettei häiritse vikoja nopeita ja heillä on myös tuo 10min+ kierros loppuun aikaa tehdä parhaansa.
3. Startti: Startti tapahtuu lentävällä lähdöllä Ullmanin suoralla, eli nippu kerätään kasaan ennen lemanssia, ja kärkiauto saa lähteä kiihdyttämään vasemmalla olevan ensinmäisen matkailuauton ja toisen visit florida kyltin välissä. Hitaampi luokka toteuttaa oman lähtönsä noin 20sekkaa myöhemmin, eli muistakaa jättää väliä jotta striimaaja pääsee mukaan myös teidän lähtöön.
4.Palkinnot: Molempien luokkien välillä arvotaan 1kpl 50€ rsh lahjakortteja, sekä koko porukan kesken 1kpl rsh yllätyspakkaus. Arvonta tapahtuu sunnuntaina 29.11
HUOM. Uudet kuskit GTFR sarjoissa: Varikolle ei saa hyppiä kesken aika-ajon, eli jos kolhitte autoa niin se pitää ajaa varikon sisääntuloon saakka, ja vasta sitten voi hypätä varikko-pilttuuseen.
Millä?
Kyseinen kisa ajetaan Assetto Corsa pelissä ja osallistumiseen tarvitsette: Assetto Corsan PC:lle, Content Mangerin, Modit ja reilusti hyvää asennetta.
Assetto Corsa
Content Manager
Rata: Sebring International Raceway
Autot: American Endurance Pack IMSA 9 in 1 for AC
AC:hen vinkkejä sekä aloitusopas
Koska?
Päivämäärä: lauantai 28.11.2020
Vapaat harjoitukset: klo 16.30 alkaen.
Aika-ajo: klo: 18.00
Kisa: noin klo 18.25
Ajankohta radalla ja sää: Tarkentuu myöhemmin.
HUOM! Kisaan mahtuu 31 ensimmäiseksi ilmoittautunutta kuljettajaa sekä 1 striimaaja. Kisaan otetaan kuskit ilmoittautumisjärjestyksessä. Peruutusten sattuessa seuraavista ilmoittautuneista nostetaan kisaan järjestyksessä seuraavia.
Palkinto?
Kummankin luokan kesken arvotaan 1kpl Porin Huoltokorjaamon lahjoittamaa 50e lahjakorttia RSH:lle.
Lisäksi RSH E-Sport Company antaa oman henkilökohtaisen palkinnon.
Säännöt
Kilpailun startti
Kilpailuiden starttimuotona on manuaalinen lentävä lähtö jota edeltää lämmittelykiertos. Kilpailuun startataan normaalisti lähtöruudukosta, mutta liikkeelle lähdetään jonomuodostelmassa hitaasti ja varovaisuutta noudattaen. Kuljettajien on muistettava, kuka hänen edessää ja takanaan on gridissä, ja onko hänen lähtöruutunsa oikealla vai vasemmalla puolella – tällä tiedolla on merkitystä lämmittelykierroksen aikana ja lopussa. Paalupaikkakuljettaja on velvollinen vetämään joukkoa asianmukaista nopeutta.
Kilpailuissa lähtö suoritetaan kahdessa erässä. Autoluokkien väliin jätetään lämmittelykierroksen alussa tai aikana 20-40 sekunnin väli, eli luokat lähtevät kilpailuun eri aikaan.
Ensimmäisen kierroksen aikana ohittaminen on kielletty ja kuljettajat ovat velvollisia pitämään oman paikkansa, paitsi jos edelläajava kuljettaja tekee virheen / ajaa ulos. Tällöin joukosta pudonnut kuljettaja voi ajaa omalle paikalleen varovaisuutta noudattaen. Jos pudonnut kuljettaja ei ehdi turvallisesti omalle paikalleen, on hänen jäätävä huonommalle sijoitukselle jonon keskelle. Tällöin muiden on ryhmittäydyttävä kierroksen lopussa tämä sijoituksen muutos huomioiden.
Lämmittelykierroksen lopussa, kun radalla tulee sopiva kohta, kilpailun johtaja hiljentää vauhdin korkeintaan 80 kmh:iin ja kaikki kilpailijat ryhmittäytyvät tiiviiseen parijonoon. Kilpailu alkaa kun paalupaikalta starttaava kiihdyttää. Muu joukko saa kiihdyttää vasta kun kärkimies tekee aloitteen.
Kilpailun säännöt
Herrasmiessäännöt ja normaali ratakäyttäytyminen on pidettävä mielessä. Lisäksi multiclass-kilpailun periaatteita on noudatettava:
- Molemmat luokat ajavat omaa kilpailuaan, eli hitaammalla luokalla ei ole velvollisuutta erikseen antaa tietä tai hidastaa vauhtia nopeamman luokan autolle.
- Ohituksen turvallisuuden kannalta on tärkeää että hitaamman luokan auto ei millään tavoin muuta normaalia ajolinjaansa kun nopeamman luokan auto on tekemässä ohitusta.
- Kierroksellaohitettavien autojen on väistettävä nopeampaa saman luokan autoa normaalisti
Lisäksi muistettava noudattaa rataviivoja: Varikkoviivojen noudattaminen ehdotonta niin varikolle mennessä kuin pois tullessa, kiinteitä varikkoviivoja ei saa ylittää lainkaan.
Jos ajaudut radalta ulos, niin on ehdottoman tärkeää katsoa miten radalle palaat, etteivät radalla olevat kuskit kärsi sinusta ja harkitsemattomasta ajolinjastasi. Eli ajolinjalle toisten eteen ei saa tulla, vaan tarvittaessa tulee päästää vaikka koko ”pakka” ohi, mikäli muuten radalle paluu ei ole mahdollista häiritsemättä muita.
Aika-ajokierroksella ei haeta ohituksia. Ohittaminen on sallittua ainoastaan kun edellä ajavan selkeästi antaa tietä. Hitaammilla kuskeilla on oikeus ajaa oma nopea kierroksensa ihan rauhassa maaliin asti. Jokaisen kuskin tulee löytää sopiva rako ajaa aika-ajokierros ilman ohituksia.
GTFR:llä on oikeus muuttaa tai tarkentaa sääntöjä tarvittaessa.
-
1. IMSA 2.4H @ Sebring International Raceway
lauantai 28.11.2020 - 18:00
lauantai 28.11.2020 - 18:00GTLM / LMP2Sebring International Raceway2 tuntia, 40 minuuttia.TBATBA
Ilmoittaudu sarjaan
Kirjaudu sisään ilmoittautuaksesi sarjaan.
Sarjaan ilmoittautuneet
Ilmoittautunut | Luokka: | Autovalinta | Toiminnot |
---|---|---|---|
juolking | LMP2 | Acura ARX-05 | |
VatasenJalat | GTLM | Porsche 911 RSR GTLM | |
Nrde | LMP2 | Mazda RT24 DPi | |
Timo P | GTLM | Porsche 911 RSR GTLM | |
AnssiH | LMP2 | Cadillac DPi-V-R | |
janza78 | LMP2 | Mazda RT24 DPi | |
vkreivi | GTLM | Chevrolet Corvette C7R GTLM | |
Josuaak | GTLM | Porsche 911 RSR GTLM | |
misalm | LMP2 | Mazda RT24 DPi | |
Hosemario | GTLM | Porsche 911 RSR GTLM | |
Silppurikana | GTLM | BMW M8 GTLM | |
Snow_Man_FIN | LMP2 | Acura ARX-05 | |
hene69 | GTLM | Ferrari 488 EVO GTLM | |
Stux61 | GTLM | Ford GT GTLM | |
GT-JeiJei | GTLM | Porsche 911 RSR GTLM | |
Vaelperi | LMP2 | Mazda RT24 DPi | |
TheMasi54 | LMP2 | Mazda RT24 DPi | |
FinnRacer99 | LMP2 | Mazda RT24 DPi | |
M-Vennola | GTLM | Ferrari 488 EVO GTLM | |
Bram Jacob | GTLM | BMW M8 GTLM | |
TimoZ | LMP2 | Acura ARX-05 | |
Gt_Moto70 | LMP2 | Cadillac DPi-V-R | |
TomasNAC | GTLM | Ferrari 488 EVO GTLM | |
Henkkawee | GTLM | Porsche 911 RSR GTLM | |
Midder- | GTLM | Ford GT GTLM | |
m-peltonen | GTLM | Ferrari 488 EVO GTLM | |
PoriSinglemalt | GTLM | Porsche 911 RSR GTLM | |
Tervajallu | LMP2 | Nissan Onroak Dpi | |
IlpoLarha | LMP2 | Acura ARX-05 |
Ilmoittautuneita: 29