Robio Manufacturer Series 2024

Suomen suurimmat Gran Turismo 7 -yhdistykset GTFR, F.A.S.T. ja RTF järjestävät syksyllä 2024 Suomen suurimman Gran Turismo 7 -sarjan!

Sarjassa kuljettajat valitsevat yhden automerkin tarjolla olevasta kymmenen merkin valikoimasta, ja edustavat merkkiä koko sarjan ajan.

Kilpailut ajetaan vuorotellen Group 3- ja Group 4-autoilla. Sarja huipentuu Nürburgring Endurance Layoutilla ajettavaan finaaliin, jossa mestaruudesta taistellaan kahdessa kilpailussa molemmilla autoluokilla!

Sarjajärjestäjät:

GT Finland Racers Ry: Nettisivut, Instagram, Facebook

Finnish Auto Simracing Team Ry: Nettisivut, Instagram, Facebook, Tiktok, X

Racing Team Finlanders Ry: Nettisivut, Instagram, Facebook

PÄIVITYS 7.11 – Lisätty finaalin pisteytys

Tärkeimmät nostot

  1. Group 3 ja Group 4 luokan autoilla ajettava sarja, joissa kuljettaja edustaa samaa merkkiä koko sarjan ajan Manufacturers Cup tyyliin.
  2. Kuljettajat valitsevat edustamansa merkin 10 automerkin määritetystä valikoimasta. Autoissa käytössä pelin oma BoP (Balance of Performance).
  3. Sarja huipentuu Nürburgringilla ajettavaan sarjafinaaliin, jossa mestaruudesta taistellaan kahdessa pitkässä pääkisassa, molemmilla autoluokilla.
  4. Kisoissa käytössä sääennustus! “Sääennustaja” antaa suurpiirteisen sääennusteen kisaviikolla, mutta tarkat sää-slotit julkistetaan vasta juuri ennen kilpailua.
  5. Kisa-ilta koostuu karsinnoista, sprintti- ja pääkilpailusta. Kilpailut järjestetään kahden viikon välein sunnuntaisin.
  6. Autojen säätäminen on sallittu ainoastaan tasauspyörästönlukkojen, jarrutasapainon ja aerodynamiikan osalta. Loput säädöt on lukittu.
  7. Kuljettajilla on käytössä Racing Hard, Medium ja Soft renkaat. Sprintissä käytetään medium rengaskovuutta. Pääkilpailussa on käytettävä jokaista rengaskovuutta vähintään 3 kierroksen ajan. Kulumakertoimet kisassa ovat 3x renkaille ja 3x polttoaineelle.
  8. Gr4 luokalla ajettaviin kisoihin lähdetään paikaltaan lähtöruudukosta. Gr3 luokan kisoihin otetaan manuaalinen lentävä lähtö.
  9. Sarjan sponsorina toimii Robio.ai. Jokaisen auton etulasiin, takasiipeen ja kylkiin tulee sijoittaa Robion logo.
  10. Kuljettajat voivat muodostaa sarjaan kahden tai kolmen kuljettajan tiimejä. Tiimipisteissä huomioidaan tiimin kunkin osakilpailun kaksi parasta tulosta.

Käytettävät autot ja säätäminen

Merkki Gr.4 Gr.3
Alfa Romeo 4C Gr.4 4C Gr.3
AMG SLS AMG Gr.4 SLS AMG GT3 ‘11
BMW M4 Gr.4 Z4 GT3 ‘11
Dodge Viper Gr.4 Viper SRT GT3-R ‘15
Ferrari 458 Italia Gr.4 458 Italia GT3 ‘13
Honda NSX Gr.4 NSX Gr.3
Lamborghini Huracán Gr.4 Huracán GT3 ‘15
Mitsubishi Lancer Evolution Final Gr.4 Lancer Evolution Final Gr.3
Subaru WRX Gr.4 WRX Gr.3
Toyota 86 Gr.4 FT-1 VGT (Gr.3)

Pelin BoP (Balance of Performance) on päällä. Autoja saa säätää ainoastaan lukkojen (differential), siipien (downforce) ja jarrutasapainon (brake balance) osalta. Muut autojen säädöt on lukittu.

Väritykset

Jokaiseen autoon tulee näkyvästi sijoittaa sarjan sponsorin Robion logo seuraaviin paikkoihin:
– Takasiipi,
– Etuikkunan yläreuna
– Molemmat kyljet

Logojen tarkemman paikan saa jokainen itse määrittää, kunhan logot erottuvat autosta selkeästi. Muiltaosin kilpailijat saavat maalata autonsa, kypäränsä ja ajopukunsa vapaasti. Maalausten pitää kuitenkin olla hyvien tapojen sekä Suomen lakien mukaiset. Alkoholi- ja tupakkatuotteiden sekä aikuisviihteen mainostaminen on kielletty. Autojen väritykset eivät myöskään saa olla yhdistettävissä sääntöjen vastaisiin tuostteisiin.

Kilpailupäivän kulku

Karsinta:

  1. Huonejako karsintaan discordissa noin klo 17
  2. Karsintahuoneet aukeavat viimeistään klo 18:15
  3. Kuljettajien saavuttava karsintahuoneisiin viimeistään klo 18:25
  4. Karsinta-aika-ajo 15 min klo 18:30
  5. Tekninen tauko tuloksien yhdistelyä varten 10-20min
  6. Karsinnan tulokset, lohkojako ja kisahostit julkaistaan discordissa

Kilpailu:

  1. Kisahuoneet aukeavat
  2. Sprinttikilpailu (kierrosmittainen noin 15min)
  3. Tauko (noin 5min)
  4. Pääkilpailu (kierrosmittainen 50-55min)
  5. Podium haastattelut

Arvioitu päättymisaika 20:50

HUOM! Viimeiseen Nurburgringin osakilpailuun ei ole karsintoja, vaan huonejaot tehdään pistetaulukon perusteella.

Lohkojako ja lähtöjärjestys
Karsinnat määrittävät jokaisen kuljettajan kisalohkon (split-jako). Karsinnan 14 nopeinta kuljettajaa ajaa kilpailu-illan 1 lohkossa (split 1). Loput kuljettajat jaetaan tasan alempiin lohkoihin (split 2, 3, 4 jne.) joka toinen – tai joka kolmas menetelmällä kuljettajamäärästä riippuen. Nämä alemmat lohkot ovat pisteytykseltään samanarvoisia.

Sprinttikilpailun lähtöjärjestys on käännetty karsinnan tuloksista siten, että karsinnan nopein lähtee ensimmäisen kilpailulohkon viimeisestä ruudusta. Karsinnan sijalle 14 päätynyt kuljettaja lähtee sprinttikilpailuun ensimmäisen lohkon paalupaikalta. Sprinttikilpailuihin lähtöjärjestys käännetään samalla periaattella jokaisessa kilpailulohkossa. Pääkilpailuun lähdetään karsintatulosten mukaisessa järjestyksessä. Sarjan viimeiseen kilpailuiltaan lähtöjärjestys on käänteinen sarjapisteiden järjestykseen nähden. Päivitetyt sarjapisteet lasketaan myös viimeisen kisaillan kahden osakilpailun välissä. Jälkimmäisen kisan lähtöjärjestys määräytyy realiaikaisen pistetilanteen pohjalta käännettynä.

Gr4 luokalla ajettaviin kisoihin lähdetään paikaltaan lähtöruudukosta. Gr3 luokan kisoihin otetaan manuaalinen lentävä lähtö. Tarkempi ohjeistus lentävään lähtöön julkaistaan Discord kanavilla.

Sääennuste

Kilpailuiden sää määritetään sääennusteessa. “Sääennustaja” arpoo kilpailun sää-slotit etukäteen. Suurpiirteinen sääennustus julkaistaan kilpailu viikon alussa ja tarkat sää-slotit paljastetaan kisapäivänä karsinnan jälkeen. Tarkat sää-slotit ovat vain sääennustajan tiedossa ennen kilpailua ja sääennustaja ei osallistu kilpailuun.

Säännöt ja ratakäyttäytyminen

Sarjassamme käytetään gtfr-sarjojen yhteisiä sääntöjä. Voit käydä lukemassa alla olevasta linkistä:

Sarjojen yleiset säännöt

Poikkeukset ja tarkennukset yllämainittuihin sääntöihin:

Rengassääntö: Karsinnassa on käytössä kaikki rengas kovuudet. Sprintti-kilpailussa käytössä ainoastaan racing medium rengas. Pääkilpailussa on käytettävä jokaista (soft, medium ja hard) rengas kovuuksia vähintään kolmen kierroksen ajan (mukaan lukien varikolta sisäänmeno – ja ulostulo kierrokset), jos kilpailu ajetaan kokonaan läpi kuivassa säässä. Jos kilpailun aikana joudutaan sateen vuoksi käyttämään intermediate tai wet renkaita, rengassääntö raukeaa ja jokaista kuivan kelin rengas kovuutta ei tarvitse käyttää. Rengassäännön noudattamatta jättämisesta seuraa kisatuloksen hylkäys.
Poikkeuksena yllämainittuun viimeinen kisa-ilta, jossa radan pituuden vuoksi pakko käyttää jokaista rengas kovuutta yhden kierroksen ajan.

Ratarajat: Sarjassamme käytetään ratatarjoina kanttikiviä (vähintään yksi rengas kanttikivellä) vähentääksemme tuomariston kuormaa ja myötäilläksemme ratojen luonnollista ajolinjaa GT-autoilla. Sarjasuunnittelu ilmoittaa mahdollisista kisakohtaisista poikkeuksista ratarajoihin Discord palvelimissa.

Imuavun tarkoituksellinen antaminen ja hyödyntäminen on kiellettyä karsinnan aikana. Säännöllä kielletään esimerkiksi tiimikavereiden kesken autojen asetteleminen radalla siten, että imuavusta saadaan hyötyä. Kiellettyä on myös lähteä alle kahden sekunnin erolla toisen auton perään aikakierrokselle tarkoituksena saada vetoapua suorilla. Rangaistuksia ei jaeta esimerkiksi tilanteista, jossa ohittaa hitaalla kierroksella olevan auton tämän antaessa selvästi tilaa takana oleville. Säännöllä varmistetaan kaikkille tasapuoliset mahdollisuudet päästä kovimpaan kisahuoneeseen. Karsinnan jälkeen huoneen host painaa ”end session” jonka jälkeen kaikilla karsintaan osallistuneilla on mahdollisuus tallentaa karsinnan replay ja tehdä protesti havaitsemistaan rikkeistä.

Tiimit

Kilpailijat voivat vapaaehtoisesti muodostaa kahden tai kolmen hengen tiimejä, jotka keräävät tiimille pisteitä. Tiimin pisteisiin lasketaan kunkin osakilpailun osalta tiimin kahden parhaiten sijoittuneen kuljettajan pisteet. Tiimin voi perustaa myös kesken kauden. Tiimien jäsenet ja nimet tulee ilmoittaa tästä linkistä löytyvällä lomakkeella:

Ilmoita tiimisi

Pisteytys

Sprinttikilpailu:

A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14
30 27 25 23 22 21 20 19 18 17 16 15 14 13
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16
18 16 14 12 11 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 0

Pääkilpailu:

A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14
60 54 50 46 44 42 40 38 36 34 32 30 28 26
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16
36 32 28 24 22 20 18 16 14 12 10 8 6 4 2 1

A = Split 1; B = Split 2,3,4,5 jne.
Kuljettajien sarjan pistelaskusta poistetaan kuljettajan kilpailu-iltojen 1-6 huonoin tulos.

Finaalilähtöjen pisteytys:

A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14
60 54 50 46 44 42 40 38 36 34 32 30 28 26
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14
36 32 28 24 22 20 18 17 16 15 14 13 13 11
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14
14 13 12 11 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

A = Split 1; B = Split 2; C = Split 3

Palkinnot

Sarjan lopputulosten perusteella palkitaan top3 seuraavasti:
1. sija:
100e
2. sija:
80e
3. sija:
60e

Sarjassa tullaan jakamaan top3 lisäksi vielä viisi (5) kappaletta 20e lahjakortteja seuraavin perustein.

1 x 20e:
Arvotaan sarjaan osallistuneiden alle 20-vuotiaiden kuljettajien kesken (tiedot kerätään sarjan aikana).

4 x 20e:
Lohkoissa 2 eteenpäin podiumille ajaneet kuljettajat saavat itselleen jokaisesta podium-sijoituksesta yhden ”arpalipun”, jonka avulla he pääsevät sarjan lopuksi mukaan näiden neljän lahjakortin arvontaan. Eli, jos kuljettaja ajaa sarjan aikana itsensä kolme kertaa podiumille, kerää hän itselleen kolme arpalippua ja näin ollen hänellä on mahdollisuus voittaa 3kpl 20e lahjakortteja.
HUOM:: Podium-arpojen arvontaan pääsevät vain ne kuljettajat, jotka ovat sarjassa osallistuneet vähintään viiteen (5) osakilpailuun. Lisäksi jos kuljettaja sijoittuu lopputuloksissa top3 joukkoon, ei hän voi osallistua tähän arvontaan.

Päivitykset ja sääntömuutokset

9.8 – Sarjan kulumakertoimiksi vahvistettu 3x rengas ja 3x polttoaine. Sääntöihin lisätty pisteytys. Genesis poistettu alkuperäisestä

13.8 – Imuavun antaminen ja hyödyntäminen on kiellettyä karsinnan aikana. Tällä varmistetaan kaikkille tasapuoliset mahdollisuudet päästä kovimpaan kisahuoneeseen. Karsinnan jälkeen huoneen host painaa ”end session” jonka jälkeen kaikilla karsintaan osallistuneilla on mahdollisuus tallentaa karsinnan replay ja tehdä protesti havaitsemistaan rikkeistä.

19.8 – Karsinnan sää muutettu S03 -> S01. Imuavun antamis- ja hyödyntämiskieltoa tarkennettu sarjasääntöihin. Gr.3 kilpailujen kierrosmääriin lisätty lämmittelykierros säännöissä mainittavaa manuaalista lentävää lähtöä varten.

4.9 – Lisätty palkinnot sääntökirjaan.

7.11 – Lisätty finaalin pisteytys

Lobby asetukset

Track Settings: Ilmoitetaan kisakalenteri-osiossa.

Time/Weather Settings (karsinta): 

Weather Selection Method: Preset Weather

Preset Weather: S03

Equal conditions mode: On

Time of the day karsinta: Sama kuin pääkilpailussa

Time/Weather Settings (sprintti ja pääkilpailu):

Weather Selection Method: Custom Weather

Time of the day: Ilmoitetaan kisakalenteri-osiossa.

Variable Time Speed Rate: 1x

Custom Weather: Ilmoitetaan sääennusteessa

Race Settings:

Start type: Grid Start with false start check

Grid order: Set by Host

BoP/Tuning Forbidden: On

Settings Options: Some (Differential, Downforce ja Brake Balance)

Boost: Off

Slipstream Strength: Karsinta: Real, Kilpailut: Weak

Visible damage: On

Mechanical damage: Heavy

Tyre Wear Rate: Karsinta 0x, Kilpailut 3x

Fuel Consumption Rate: Karsinta 0x, Kilpailut 3x

Refueling speed: 7 Litre/sec

Initial fuel: Default

Grip Reduction Off Track: Real

Race finish delay: 180 sec

Regulation Settings

Filter by category: Gr.4 / Gr.3

PP Limit: No Limit

Max. Power Output: BoP

Minimum Weight: BoP

Useable Tyres: Racing

Useable Tyre & Types Sprintti : Medium

Useable Tyre & Types Pääkilpailu : All (Pakko käyttää jokaista rengaskovuutta 3 kierroksen ajan)

Required Tyre Type Change: None

Nitrous: Cannot be Fitted

Engine Swap: Prohibited

Tuning Parts: Prohibited

Penalty Settings

Shortcut penalty: Karsinta: Weak, Kilpailu: None

Wall collision penalty: None

Correct vehicle course after wall collision: Off

Car Collision Penalty: Off

Pit Lane Line Cutting Penalty: Off

Ghosting During Race: None

Flag rules: Off

Driving Options

Countersteering Assistance: Prohibited

Active Stability Management (ASM): Prohibited

Driving Line Assist: Prohibited

Traction Control: No limit

ABS: No limit

Auto Drive: Prohibited

 

 

Kaikkien osakilpailujen karsinnat oheisessa taulukossa.

Sija
Kuljettaja
Kierrosaika
Ero kärkeen
Auto
Split
1M. Könönenmaatu791:52.734Lamborghini Huracán GT3 ‘151
2S. HolmSimo9111:53.183+0,449Lamborghini Huracán GT3 ‘151
3J. EskolaJusmo8881:53.408+0,674Lamborghini Huracán GT3 ‘151
4J. KervinenEsPresso_Juures1:53.508+0,774Alfa Romeo 4C Gr.31
5T. StoltSTS_frequency1:53.560+0,826Alfa Romeo 4C Gr.31
6O. AnttilaDjOllieA1:53.656+0,922Lamborghini Huracán GT3 ‘151
7N. Pajaripertti19691:53.747+1,013Lamborghini Huracán GT3 ‘151
8T. Karhukorpitomikk_1:53.775+1,041Alfa Romeo 4C Gr.31
9A. LehkonenAlffi871:53.843+1,109Lamborghini Huracán GT3 ‘151
10S. Uosukainenrepairshopman1:53.947+1,213Lamborghini Huracán GT3 ‘151
11S. KeskinenHappyrollingdog1:53.999+1,265Lamborghini Huracán GT3 ‘151
12A. RöysköKhuKKis471:54.011+1,277Honda NSX Gr.31
13J. LeinonenJeielii1:54.042+1,308BMW Z4 GT3 ‘111
14J. KäldmanArix-Slim1:54.080+1,346Alfa Romeo 4C Gr.31
15K. Kalliomirkkuliisa1:54.157+1,423Ferrari 458 Italia GT3 ‘132A
16S. HeleniusOpelOnPop1:54.213+1,479Lamborghini Huracán GT3 ‘152B
17H. MakkonenN1smo_881:54.290+1,556Lamborghini Huracán GT3 ‘152B
18N. KorelinNibelai1:54.293+1,559Alfa Romeo 4C Gr.32A
19J. Raudasojaoppaa891:54.317+1,583Lamborghini Huracán GT3 ‘152A
20R. Malinenraizzku1:54.344+1,610Lamborghini Huracán GT3 ‘152B
21J. PöyryRoXon891:54.349+1,615Honda NSX Gr.32B
22K. KemppainenTCR_Kemp1:54.353+1,619Alfa Romeo 4C Gr.32A
23E. Leppäneneppu19851:54.404+1,670Lamborghini Huracán GT3 ‘152A
24J. SaaristoSaarju781:54.477+1,743Alfa Romeo 4C Gr.32B
25S. AnttonenMax_out_FIN1:54.504+1,770Subaru WRX Gr.32B
26S. VarjoTheShadow9771:54.589+1,855Alfa Romeo 4C Gr.32A
27J. ItkonenBetelgeuzeFIN1:54.662+1,928BMW Z4 GT3 ‘112A
28TT Lehtoteuwo821:54.714+1,980Lamborghini Huracán GT3 ‘152B
29S. AnttonenSnow_Man_FIN1:54.958+2,224Subaru WRX Gr.32B
30J. SavelaCLR_Juupe1:55.001+2,267Lamborghini Huracán GT3 ‘152A
31J.Fineruskeltuzh1:55.016+2,282Lamborghini Huracán GT3 ‘152A
32J. Heinonenjuhei951:55.265+2,531Lamborghini Huracán GT3 ‘152B
33O. Ahonenakkeli6871:55.542+2,808Lamborghini Huracán GT3 ‘152B
34A-P Aarnivirtaaapeee1001:55.734+3,000AMG SLS AMG GT3 ‘112A
35J. Kaarelajuno20171:55.925+3,191BMW Z4 GT3 ‘112A
36S. HartikainenHartikainen11:57.269+4,535Lamborghini Huracán GT3 ‘152B
37R. HannulaHurjaapina591:57.702+4,968Lamborghini Huracán GT3 ‘152B
38M. VatanenJuuba-Juu1:58.095+5,361AMG SLS AMG GT3 ‘112A
39J.RönnkvistSuomiPoikaSP1:59.474+6,740Ferrari 458 Italia GT3 ‘132A
40P. Rantalarazer10249:59.999+487,265AMG SLS AMG GT3 ‘112B

Kuljettajien sarjataulukko

Error requesting data: cURL error 28: Operation timed out after 5001 milliseconds with 0 bytes received

Tiimien sarjataulukko

Error requesting data: cURL error 28: Operation timed out after 5001 milliseconds with 0 bytes received
Sarjataulukkonimi
R1
R2
R3
R4
R5
R6
R7
R8
R9
R10
R11
R12
R13
R14
Rng yht.
Sarjapistemiinukset
Jatkotoimenpide
Jatkotoimenpide suoritettu
J. Käldman6000020000000080Lähtöruuturangaistus 1Kyllä
J. Kervinen5000000004000090Lähtöruuturangaistus 1Kyllä
J. Eskola5000400000000090Lähtöruuturangaistus 1
N. Salminen2000000000000020
A. Lehkonen05000000500000100Lähtöruuturangaistus 1Kyllä
S. Keskinen01000080200000110Lähtöruuturangaistus 1Kyllä
M. Huuskonen0400000000000040
K. Kemppainen09050150000000029−30Lähtöruuturangaistus 4Kyllä 4/4
E. Leppänen00120050000700024−15Lähtöruuturangaistus 3Kyllä 2/3
TT Lehto00600070000000130Lähtöruuturangaistus 1Kyllä
O. Ahonen0000440000000080Lähtöruuturangaistus 1Kyllä
O. Anttila0000200000000020
M. Könönen00007000005000120Lähtöruuturangaistus 1Kyllä
K. Kallio0000400000000040
J. Raudasoja0000540000000090Lähtöruuturangaistus 1Kyllä
S. Holm0000220000000040
J. Rönnkvist0000800000000080Lähtöruuturangaistus 1Kyllä
J. Itkonen0000070000000070Lähtöruuturangaistus 1Kyllä
J. Savela0000040000020060
R. Hannula0000070700000014−5Lähtöruuturangaistus 2Kyllä 2/2
J. Leinonen0000020000000020
M. Vatanen0000030000000030
J. Mattila0000006000000060
S. Anttonen00000008000050130Lähtöruuturangaistus 1Kyllä
T. Karhukorpi0000000060000060
J. Kaarela0000000005000050
P. Rantala0000000000000550

ROBIO MANUFACTURER SERIES 2024 | OSAKILPAILU 1 – TUOMARISTON PÄÄTÖKSET

TILANNE 1: M. Huuskonen | 4 rangaistuspistettäPääkilpailun kierroksella 16 Huuskonen pidättelee kierroksella ohitettavana kärjessä ollutta R. Malista koko viimeisen sektorin tuottaen aikamenetystä. Kierroksella ohitettavat on velvoitettu päästämään ohittavat esteettä ohi mahdollisimman nopeasti.

TILANNE 2: N. Salminen | 2 rangaistuspistettäKarsinnassa Salminen aiheuttaa ajollaan aikahaittaa toiselle kuljettajalle (R. Malinen) asettamalla autonsa ajolinjalle ennen mutkia 12-13, jolloin Malisen aikakierros kärsii. Salminen ei ollut tilanteessa nopealla aikakierroksella.

TILANNE 3: J. Eskola | 5 rangaistuspistettäSprinttikilpailun lähdössä Eskola jättää jarrutuksen liian myöhäiseksi ja valuu Raudasojan kylkeen aiheuttaen sijamenetyksiä. Ei palauta sijaa omatoimisesti.

TILANNE 4: Racing Incident | Ei rangaistuksiaPääkilpailun kierroksella 7 tultaessa Blanchimont-mutkaan (17) J. Raudasoja ajaa kuluneilla renkailla vaikeissa oloissa M. Könösen edessä. Hän päättää antaa Könöselle tilaa ja Könönen joutuu ohittamaan vaikeassa paikassa Raudasojan, syntyy pieni kontakti ja Raudasoja leveäksi. Tuomaristo katsoo, että Könönen olisi voinut yrittää pitää linjan tiukempana, mutta toisaalta Raudasoja olisi voinut ohi päästäessään valita paikan hieman toisin.

TILANNE 5: K. Kemppainen | 2+7=9 rangaistuspistettä // S. Keskinen | 1 rangaistuspiste (Kemppaisen yhteissaldo velvoittaa hänen lähtevän seuraavaan osallistumaansa sarjan kilpailuun gridin viimeiseltä paikalta MOLEMMISSA lähdöissä.)Pääkilpailun kierroksella 2 Kemppainen hakee ohitusta Keskisestä ja tulee myöhään jarrulla rinnalle, syntyy osuma Keskisen jatkaessa normaalia ajolinjaa ja Keskinen ajautuu ulos radalta. Tästä Kemppaiselle kaksi (2) rankkupistettä ja Keskiselle yksi (1), tuomarit olivat osittain eri mieltä tilanteen syyllisestä, siksi hajontaa pisteissä (kaikki tuomiot ovat tuomareiden yhteenlaskettuja pistekeskiarvoja). Toisessa tilanteessa Kemppainen ajaa kierroksella 4 Keskistä täydellä voimalla perään aiheuttaen ulosajon, auton vahinkoja ja suurta aika- ja sijoitushaittaa. Tästä Kemppaiselle seitsemän (7) rankkupistettä.

TILANNE 6: Akseli08 ja Soikiopaa69 | Kilpailukielto seuraavaan osakilpailuunMolemmat kuljettajat ovat ilmoittautuneet sarjaan, mutta eivät ilmestyneet kilpailuiltana paikalla, eivätkä asiasta ilmoittaneet järjestävälle taholle.

TILANNE 7: A. Lehkonen | 5 rangaistuspistettäLehkonen ajattaa Käldmanin radalta pääkilpailun kierroksella 2, vaikka Käldman jättää sisäpuolelle vähintään autonmitan tilaa. Käldmanille sijamenetyksiä.

TILANNE 8: J. Kervinen | 5 rangaistuspistettäKervinen ajattaa Käldmanin sprintin kierroksella kolme ulos radalta likimain samantyylisessä tilanteessa kuin TILANNE 7, Käldman ulos radalta ja sijamenetyksiä hänelle.

TILANNE 9: J. Käldman | 6 rangaistuspistettäSprintin viimeisellä kierroksella Eskola ja Käldman menevät rinta rinnan mutkaan Eskolan ollessa sisäpuolella. Käldman vie Eskolalta tilan pois sisältä ajattaen hänet sisäkantteihin ja muovitötteröihin, joka sinkoaa Eskolan pois radalta aiheuttaen vahinkoa myös Korelinille.

TILANNE 10: N. Korelin | HuomautusKorelin sivuuttaa sprinttikilpailun lämmittelykierroksen ja lähtee ajamaan kilpaa heti lähtöruudukosta. Selviää huomautuksella, sillä päästää pari kierrosta myöhemmin koko letkan ohitseen huomatessaan virheensä. Tuomaristo muistuttaa KAIKKIA sisäistämään sääntökirjan ennen seuraavaa osakilpailua.

______________________________________

ROBIO MANUFACTURER SERIES 2024 | OSAKILPAILU 2 – TUOMARISTON PÄÄTÖKSET

TILANNE 1: E. Leppänen | 5 rangaistuspistettäSprinttikilpailun viimeisellä kierroksella Leppänen tulee korkkiruuvin jälkeen Kemppaisen takaa myöhäisellä jarrulla kylkeen, vaikka tilaa sisäpuolella oli riittävästi, ja tätä kautta ohittaa Kemppaisen. Ei palauta sijaa.

TILANNE 2: TT. Lehto | 6 rangaistuspistettäSprinttikilpailun kierroksella 5 Lehto ohittaa Kemppaisen kyljen kautta ja Kemppainen ajautuu radalta ulos. Tilaa sisällä oli autonmitan verran, mutta Lehto kimpoaa sen sijaan sisäkanttarista Kemppaista kylkeen. Ei palauta sijaa.

TILANNE 3: Racing Incident | Ei rangaistuksiaPääkilpailun kierroksella 32 Anttosen ja Raudasojan linjan risteävät ohitustilanteessa. Tuomaristo ei nähnyt, että Raudasoja olisi ohittanut kyljen kautta, vaikka minimaalinen kosketus tulee. Anttonen enemmänkin sulkee linjaa, mutta on jo tilanteessa häviäjän roolissa, joten rangaistavaa ei ole.

TILANNE 4: E. Leppänen | HuomautusKarsinnassa Leppänen ajautuu ulos radalta ja yrittää palata radalle täydellä kaasulla pyörähtäen ja pitäen kaasun vielä pitkään pohjassa, jolloin auto valuu ikävään paikkaan takana tulevien osalta. Yksi aikakierros kärsi tilanteesta. Teon tahallisuutta ei voida todistaa pelkästä replaysta, mutta huomautus jatkoa varten siitä, että jos kuljettaja pyörähtää, on suotavaa lyödä jarrut pohjaan turvaten muille ennustettava liikerata autolle.

TILANNE 5: E. Leppänen | 7 rangaistuspistettä (Leppäsen yhteissaldo velvoittaa hänen lähtevän seuraavaan osallistumaansa sarjan kilpailuun gridin viimeiseltä paikalta MOLEMMISSA lähdöissä.)Sprintin kierrokselle 8 lähdettäessä Karhukorpi pääsee pääsuoralla osittain Leppäsen rinnalle, mutta Leppänen ajattaa Karhukorven päin varikkomuuria.

TILANNE 6: K. Kemppainen | 5 rangaistuspistettä (Kemppaisen yhteissaldo (14) velvoittaa hänen lähtevän seuraavaan osallistumaansa sarjan kilpailuun gridin viimeiseltä paikalta MOLEMMISSA lähdöissä. Lisäksi häneltä vähennetään viisi (5) sarjapistettä.)Pääkilpailun ensimmäisellä kierroksella Kemppainen valuu ennen korkkiruuvia hiekoille, jonka seurauksena Lehto pääsee juuri ja juuri edelle. Kemppainen ei antaudu tilanteesta, vaikka ulosajon jälkeen olettaisi ottavan hieman varovaisemmin seuraavan mutkan, ja ajaa juuri edelle päässyttä Lehtoa päin, joka kimpoaa vielä Leppäsen niskaan. Kemppainen ei jää odottamaan.

Ilmoittaudu sarjaan

Kirjaudu sisään ilmottautuaksesi sarjaan.

Sarjaan ilmoittautuneet

IlmoittautunutMihin kisoihin osallistut?Toiminnot
zobzonKisa-ilta 7
Niko PajariKisa-ilta 7
Antti Salonen - Salone__Kisa-ilta 7
JackaBooKisa-ilta 6
JuuBa-JuuKisa-ilta 3
Juhei95Kisa-ilta 3
Jazu1991Kisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 4
fanaatikkoKisa-ilta 2 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 5 Kisa-ilta 6 Kisa-ilta 7
STS_niblesKisa-ilta 1 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 7
AntonpoikaKisa-ilta 1 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 6
KhukkisKisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 5 Kisa-ilta 7
N.MaggaKisa-ilta 1
strasborg1Kisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 5 Kisa-ilta 6 Kisa-ilta 7
razer1024Kisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 5 Kisa-ilta 6 Kisa-ilta 7
raizzkuKisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4
JiiRabbitKisa-ilta 4
TheShadow977Kisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 5 Kisa-ilta 6 Kisa-ilta 7
DjOllieAKisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 6 Kisa-ilta 7
repairshopmanKisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 5 Kisa-ilta 6
Electricman_1Kisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 5 Kisa-ilta 6 Kisa-ilta 7
MorugaScorpionKisa-ilta 1
EsPresso_JuuresKisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 5 Kisa-ilta 6 Kisa-ilta 7
Hurjaapina59Kisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 5 Kisa-ilta 6 Kisa-ilta 7
HappyRollingDogKisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 5
NLR_Msippala22Kisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 5 Kisa-ilta 6 Kisa-ilta 7
JuupeKisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 5 Kisa-ilta 6 Kisa-ilta 7
mirkkuliisaKisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 6 Kisa-ilta 7
juno2017Kisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 5 Kisa-ilta 6 Kisa-ilta 7
OpelOnPopKisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 7
maatu79Kisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 5 Kisa-ilta 6 Kisa-ilta 7
Kuju15Kisa-ilta 1 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 6
tomikk_Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 5 Kisa-ilta 6 Kisa-ilta 7
teuwo82Kisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 5 Kisa-ilta 6 Kisa-ilta 7
N1smo_88Kisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 5 Kisa-ilta 6 Kisa-ilta 7
Simo911Kisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 5 Kisa-ilta 6 Kisa-ilta 7
Oppaa89Kisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 5 Kisa-ilta 6 Kisa-ilta 7
JeieliKisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 5 Kisa-ilta 6 Kisa-ilta 7
J.FinerusKisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3
Alffi87Kisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 5 Kisa-ilta 6
BetelgeuzeFINKisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 5 Kisa-ilta 6 Kisa-ilta 7
akkeli687Kisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 5 Kisa-ilta 6 Kisa-ilta 7
Saarju78Kisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 5 Kisa-ilta 6 Kisa-ilta 7
the_VeryfinninshKisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 5 Kisa-ilta 6 Kisa-ilta 7
STS_frequencyKisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 5 Kisa-ilta 6 Kisa-ilta 7
HartikainenKisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 5 Kisa-ilta 7
RoXon89Kisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 5 Kisa-ilta 6 Kisa-ilta 7
Max_out_FINKisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 5 Kisa-ilta 6 Kisa-ilta 7
aapeee100Kisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 5 Kisa-ilta 6 Kisa-ilta 7
Snow_Man_FINKisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 5 Kisa-ilta 6 Kisa-ilta 7

 Ilmoittautuneita: 49