Suomen suurimmat Gran Turismo 7 -yhdistykset GTFR, F.A.S.T. ja RTF järjestävät syksyllä 2024 Suomen suurimman Gran Turismo 7 -sarjan!
Sarjassa kuljettajat valitsevat yhden automerkin tarjolla olevasta kymmenen merkin valikoimasta, ja edustavat merkkiä koko sarjan ajan.
Kilpailut ajetaan vuorotellen Group 3- ja Group 4-autoilla. Sarja huipentuu Nürburgring Endurance Layoutilla ajettavaan finaaliin, jossa mestaruudesta taistellaan kahdessa kilpailussa molemmilla autoluokilla!
Sarjajärjestäjät:
GT Finland Racers Ry: Nettisivut, Instagram, Facebook
Finnish Auto Simracing Team Ry: Nettisivut, Instagram, Facebook, Tiktok, X
Racing Team Finlanders Ry: Nettisivut, Instagram, Facebook
PÄIVITYS 7.11 – Lisätty finaalin pisteytys
Tärkeimmät nostot
- Group 3 ja Group 4 luokan autoilla ajettava sarja, joissa kuljettaja edustaa samaa merkkiä koko sarjan ajan Manufacturers Cup tyyliin.
- Kuljettajat valitsevat edustamansa merkin 10 automerkin määritetystä valikoimasta. Autoissa käytössä pelin oma BoP (Balance of Performance).
- Sarja huipentuu Nürburgringilla ajettavaan sarjafinaaliin, jossa mestaruudesta taistellaan kahdessa pitkässä pääkisassa, molemmilla autoluokilla.
- Kisoissa käytössä sääennustus! “Sääennustaja” antaa suurpiirteisen sääennusteen kisaviikolla, mutta tarkat sää-slotit julkistetaan vasta juuri ennen kilpailua.
- Kisa-ilta koostuu karsinnoista, sprintti- ja pääkilpailusta. Kilpailut järjestetään kahden viikon välein sunnuntaisin.
- Autojen säätäminen on sallittu ainoastaan tasauspyörästönlukkojen, jarrutasapainon ja aerodynamiikan osalta. Loput säädöt on lukittu.
- Kuljettajilla on käytössä Racing Hard, Medium ja Soft renkaat. Sprintissä käytetään medium rengaskovuutta. Pääkilpailussa on käytettävä jokaista rengaskovuutta vähintään 3 kierroksen ajan. Kulumakertoimet kisassa ovat 3x renkaille ja 3x polttoaineelle.
- Gr4 luokalla ajettaviin kisoihin lähdetään paikaltaan lähtöruudukosta. Gr3 luokan kisoihin otetaan manuaalinen lentävä lähtö.
- Sarjan sponsorina toimii Robio.ai. Jokaisen auton etulasiin, takasiipeen ja kylkiin tulee sijoittaa Robion logo.
- Kuljettajat voivat muodostaa sarjaan kahden tai kolmen kuljettajan tiimejä. Tiimipisteissä huomioidaan tiimin kunkin osakilpailun kaksi parasta tulosta.
Käytettävät autot ja säätäminen
Merkki | Gr.4 | Gr.3 |
Alfa Romeo | 4C Gr.4 | 4C Gr.3 |
AMG | SLS AMG Gr.4 | SLS AMG GT3 ‘11 |
BMW | M4 Gr.4 | Z4 GT3 ‘11 |
Dodge | Viper Gr.4 | Viper SRT GT3-R ‘15 |
Ferrari | 458 Italia Gr.4 | 458 Italia GT3 ‘13 |
Honda | NSX Gr.4 | NSX Gr.3 |
Lamborghini | Huracán Gr.4 | Huracán GT3 ‘15 |
Mitsubishi | Lancer Evolution Final Gr.4 | Lancer Evolution Final Gr.3 |
Subaru | WRX Gr.4 | WRX Gr.3 |
Toyota | 86 Gr.4 | FT-1 VGT (Gr.3) |
Pelin BoP (Balance of Performance) on päällä. Autoja saa säätää ainoastaan lukkojen (differential), siipien (downforce) ja jarrutasapainon (brake balance) osalta. Muut autojen säädöt on lukittu.
Väritykset
Jokaiseen autoon tulee näkyvästi sijoittaa sarjan sponsorin Robion logo seuraaviin paikkoihin:
– Takasiipi,
– Etuikkunan yläreuna
– Molemmat kyljet
Logojen tarkemman paikan saa jokainen itse määrittää, kunhan logot erottuvat autosta selkeästi. Muiltaosin kilpailijat saavat maalata autonsa, kypäränsä ja ajopukunsa vapaasti. Maalausten pitää kuitenkin olla hyvien tapojen sekä Suomen lakien mukaiset. Alkoholi- ja tupakkatuotteiden sekä aikuisviihteen mainostaminen on kielletty. Autojen väritykset eivät myöskään saa olla yhdistettävissä sääntöjen vastaisiin tuostteisiin.
Kilpailupäivän kulku
Karsinta:
- Huonejako karsintaan discordissa noin klo 17
- Karsintahuoneet aukeavat viimeistään klo 18:15
- Kuljettajien saavuttava karsintahuoneisiin viimeistään klo 18:25
- Karsinta-aika-ajo 15 min klo 18:30
- Tekninen tauko tuloksien yhdistelyä varten 10-20min
- Karsinnan tulokset, lohkojako ja kisahostit julkaistaan discordissa
Kilpailu:
- Kisahuoneet aukeavat
- Sprinttikilpailu (kierrosmittainen noin 15min)
- Tauko (noin 5min)
- Pääkilpailu (kierrosmittainen 50-55min)
- Podium haastattelut
Arvioitu päättymisaika 20:50
HUOM! Viimeiseen Nurburgringin osakilpailuun ei ole karsintoja, vaan huonejaot tehdään pistetaulukon perusteella.
Lohkojako ja lähtöjärjestys
Karsinnat määrittävät jokaisen kuljettajan kisalohkon (split-jako). Karsinnan 14 nopeinta kuljettajaa ajaa kilpailu-illan 1 lohkossa (split 1). Loput kuljettajat jaetaan tasan alempiin lohkoihin (split 2, 3, 4 jne.) joka toinen – tai joka kolmas menetelmällä kuljettajamäärästä riippuen. Nämä alemmat lohkot ovat pisteytykseltään samanarvoisia.
Sprinttikilpailun lähtöjärjestys on käännetty karsinnan tuloksista siten, että karsinnan nopein lähtee ensimmäisen kilpailulohkon viimeisestä ruudusta. Karsinnan sijalle 14 päätynyt kuljettaja lähtee sprinttikilpailuun ensimmäisen lohkon paalupaikalta. Sprinttikilpailuihin lähtöjärjestys käännetään samalla periaattella jokaisessa kilpailulohkossa. Pääkilpailuun lähdetään karsintatulosten mukaisessa järjestyksessä. Sarjan viimeiseen kilpailuiltaan lähtöjärjestys on käänteinen sarjapisteiden järjestykseen nähden. Päivitetyt sarjapisteet lasketaan myös viimeisen kisaillan kahden osakilpailun välissä. Jälkimmäisen kisan lähtöjärjestys määräytyy realiaikaisen pistetilanteen pohjalta käännettynä.
Gr4 luokalla ajettaviin kisoihin lähdetään paikaltaan lähtöruudukosta. Gr3 luokan kisoihin otetaan manuaalinen lentävä lähtö. Tarkempi ohjeistus lentävään lähtöön julkaistaan Discord kanavilla.
Sääennuste
Kilpailuiden sää määritetään sääennusteessa. “Sääennustaja” arpoo kilpailun sää-slotit etukäteen. Suurpiirteinen sääennustus julkaistaan kilpailu viikon alussa ja tarkat sää-slotit paljastetaan kisapäivänä karsinnan jälkeen. Tarkat sää-slotit ovat vain sääennustajan tiedossa ennen kilpailua ja sääennustaja ei osallistu kilpailuun.
Säännöt ja ratakäyttäytyminen
Sarjassamme käytetään gtfr-sarjojen yhteisiä sääntöjä. Voit käydä lukemassa alla olevasta linkistä:
Poikkeukset ja tarkennukset yllämainittuihin sääntöihin:
Rengassääntö: Karsinnassa on käytössä kaikki rengas kovuudet. Sprintti-kilpailussa käytössä ainoastaan racing medium rengas. Pääkilpailussa on käytettävä jokaista (soft, medium ja hard) rengas kovuuksia vähintään kolmen kierroksen ajan (mukaan lukien varikolta sisäänmeno – ja ulostulo kierrokset), jos kilpailu ajetaan kokonaan läpi kuivassa säässä. Jos kilpailun aikana joudutaan sateen vuoksi käyttämään intermediate tai wet renkaita, rengassääntö raukeaa ja jokaista kuivan kelin rengas kovuutta ei tarvitse käyttää. Rengassäännön noudattamatta jättämisesta seuraa kisatuloksen hylkäys.
Poikkeuksena yllämainittuun viimeinen kisa-ilta, jossa radan pituuden vuoksi pakko käyttää jokaista rengas kovuutta yhden kierroksen ajan.
Ratarajat: Sarjassamme käytetään ratatarjoina kanttikiviä (vähintään yksi rengas kanttikivellä) vähentääksemme tuomariston kuormaa ja myötäilläksemme ratojen luonnollista ajolinjaa GT-autoilla. Sarjasuunnittelu ilmoittaa mahdollisista kisakohtaisista poikkeuksista ratarajoihin Discord palvelimissa.
Imuavun tarkoituksellinen antaminen ja hyödyntäminen on kiellettyä karsinnan aikana. Säännöllä kielletään esimerkiksi tiimikavereiden kesken autojen asetteleminen radalla siten, että imuavusta saadaan hyötyä. Kiellettyä on myös lähteä alle kahden sekunnin erolla toisen auton perään aikakierrokselle tarkoituksena saada vetoapua suorilla. Rangaistuksia ei jaeta esimerkiksi tilanteista, jossa ohittaa hitaalla kierroksella olevan auton tämän antaessa selvästi tilaa takana oleville. Säännöllä varmistetaan kaikkille tasapuoliset mahdollisuudet päästä kovimpaan kisahuoneeseen. Karsinnan jälkeen huoneen host painaa ”end session” jonka jälkeen kaikilla karsintaan osallistuneilla on mahdollisuus tallentaa karsinnan replay ja tehdä protesti havaitsemistaan rikkeistä.
Tiimit
Kilpailijat voivat vapaaehtoisesti muodostaa kahden tai kolmen hengen tiimejä, jotka keräävät tiimille pisteitä. Tiimin pisteisiin lasketaan kunkin osakilpailun osalta tiimin kahden parhaiten sijoittuneen kuljettajan pisteet. Tiimin voi perustaa myös kesken kauden. Tiimien jäsenet ja nimet tulee ilmoittaa tästä linkistä löytyvällä lomakkeella:
Ilmoita tiimisi
Pisteytys
Sprinttikilpailu:
A1 | A2 | A3 | A4 | A5 | A6 | A7 | A8 | A9 | A10 | A11 | A12 | A13 | A14 | ||
30 | 27 | 25 | 23 | 22 | 21 | 20 | 19 | 18 | 17 | 16 | 15 | 14 | 13 | ||
B1 | B2 | B3 | B4 | B5 | B6 | B7 | B8 | B9 | B10 | B11 | B12 | B13 | B14 | B15 | B16 |
18 | 16 | 14 | 12 | 11 | 10 | 9 | 8 | 7 | 6 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | 0 |
Pääkilpailu:
A1 | A2 | A3 | A4 | A5 | A6 | A7 | A8 | A9 | A10 | A11 | A12 | A13 | A14 | ||
60 | 54 | 50 | 46 | 44 | 42 | 40 | 38 | 36 | 34 | 32 | 30 | 28 | 26 | ||
B1 | B2 | B3 | B4 | B5 | B6 | B7 | B8 | B9 | B10 | B11 | B12 | B13 | B14 | B15 | B16 |
36 | 32 | 28 | 24 | 22 | 20 | 18 | 16 | 14 | 12 | 10 | 8 | 6 | 4 | 2 | 1 |
A = Split 1; B = Split 2,3,4,5 jne.
Kuljettajien sarjan pistelaskusta poistetaan kuljettajan kilpailu-iltojen 1-6 huonoin tulos.
Finaalilähtöjen pisteytys:
A1 | A2 | A3 | A4 | A5 | A6 | A7 | A8 | A9 | A10 | A11 | A12 | A13 | A14 |
60 | 54 | 50 | 46 | 44 | 42 | 40 | 38 | 36 | 34 | 32 | 30 | 28 | 26 |
B1 | B2 | B3 | B4 | B5 | B6 | B7 | B8 | B9 | B10 | B11 | B12 | B13 | B14 |
36 | 32 | 28 | 24 | 22 | 20 | 18 | 17 | 16 | 15 | 14 | 13 | 13 | 11 |
C1 | C2 | C3 | C4 | C5 | C6 | C7 | C8 | C9 | C10 | C11 | C12 | C13 | C14 |
14 | 13 | 12 | 11 | 10 | 9 | 8 | 7 | 6 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 |
A = Split 1; B = Split 2; C = Split 3
Palkinnot
Sarjan lopputulosten perusteella palkitaan top3 seuraavasti:
1. sija:
100e
2. sija:
80e
3. sija:
60e
Sarjassa tullaan jakamaan top3 lisäksi vielä viisi (5) kappaletta 20e lahjakortteja seuraavin perustein.
1 x 20e:
Arvotaan sarjaan osallistuneiden alle 20-vuotiaiden kuljettajien kesken (tiedot kerätään sarjan aikana).
4 x 20e:
Lohkoissa 2 eteenpäin podiumille ajaneet kuljettajat saavat itselleen jokaisesta podium-sijoituksesta yhden ”arpalipun”, jonka avulla he pääsevät sarjan lopuksi mukaan näiden neljän lahjakortin arvontaan. Eli, jos kuljettaja ajaa sarjan aikana itsensä kolme kertaa podiumille, kerää hän itselleen kolme arpalippua ja näin ollen hänellä on mahdollisuus voittaa 3kpl 20e lahjakortteja.
HUOM:: Podium-arpojen arvontaan pääsevät vain ne kuljettajat, jotka ovat sarjassa osallistuneet vähintään viiteen (5) osakilpailuun. Lisäksi jos kuljettaja sijoittuu lopputuloksissa top3 joukkoon, ei hän voi osallistua tähän arvontaan.
Päivitykset ja sääntömuutokset
9.8 – Sarjan kulumakertoimiksi vahvistettu 3x rengas ja 3x polttoaine. Sääntöihin lisätty pisteytys. Genesis poistettu alkuperäisestä
13.8 – Imuavun antaminen ja hyödyntäminen on kiellettyä karsinnan aikana. Tällä varmistetaan kaikkille tasapuoliset mahdollisuudet päästä kovimpaan kisahuoneeseen. Karsinnan jälkeen huoneen host painaa ”end session” jonka jälkeen kaikilla karsintaan osallistuneilla on mahdollisuus tallentaa karsinnan replay ja tehdä protesti havaitsemistaan rikkeistä.
19.8 – Karsinnan sää muutettu S03 -> S01. Imuavun antamis- ja hyödyntämiskieltoa tarkennettu sarjasääntöihin. Gr.3 kilpailujen kierrosmääriin lisätty lämmittelykierros säännöissä mainittavaa manuaalista lentävää lähtöä varten.
4.9 – Lisätty palkinnot sääntökirjaan.
7.11 – Lisätty finaalin pisteytys
Lobby asetukset
Track Settings: Ilmoitetaan kisakalenteri-osiossa.
Time/Weather Settings (karsinta):
Weather Selection Method: Preset Weather
Preset Weather: S03
Equal conditions mode: On
Time of the day karsinta: Sama kuin pääkilpailussa
Time/Weather Settings (sprintti ja pääkilpailu):
Weather Selection Method: Custom Weather
Time of the day: Ilmoitetaan kisakalenteri-osiossa.
Variable Time Speed Rate: 1x
Custom Weather: Ilmoitetaan sääennusteessa
Race Settings:
Start type: Grid Start with false start check
Grid order: Set by Host
BoP/Tuning Forbidden: On
Settings Options: Some (Differential, Downforce ja Brake Balance)
Boost: Off
Slipstream Strength: Karsinta: Real, Kilpailut: Weak
Visible damage: On
Mechanical damage: Heavy
Tyre Wear Rate: Karsinta 0x, Kilpailut 3x
Fuel Consumption Rate: Karsinta 0x, Kilpailut 3x
Refueling speed: 7 Litre/sec
Initial fuel: Default
Grip Reduction Off Track: Real
Race finish delay: 180 sec
Regulation Settings
Filter by category: Gr.4 / Gr.3
PP Limit: No Limit
Max. Power Output: BoP
Minimum Weight: BoP
Useable Tyres: Racing
Useable Tyre & Types Sprintti : Medium
Useable Tyre & Types Pääkilpailu : All (Pakko käyttää jokaista rengaskovuutta 3 kierroksen ajan)
Required Tyre Type Change: None
Nitrous: Cannot be Fitted
Engine Swap: Prohibited
Tuning Parts: Prohibited
Penalty Settings
Shortcut penalty: Karsinta: Weak, Kilpailu: None
Wall collision penalty: None
Correct vehicle course after wall collision: Off
Car Collision Penalty: Off
Pit Lane Line Cutting Penalty: Off
Ghosting During Race: None
Flag rules: Off
Driving Options
Countersteering Assistance: Prohibited
Active Stability Management (ASM): Prohibited
Driving Line Assist: Prohibited
Traction Control: No limit
ABS: No limit
Auto Drive: Prohibited
-
1. Sprinttikilpailu 1 @ Circuit de Spa-Francorchamps
sunnuntai 25.8.2024 - 18:30
sunnuntai 25.8.2024 - 18:30Gr.3Circuit de Spa-Francorchamps1+7 lapsLate Morning -
2. Pääkilpailu 1 @ Circuit de Spa-Francorchamps
sunnuntai 25.8.2024 - 19:30
sunnuntai 25.8.2024 - 19:30Gr.3Circuit de Spa-Francorchamps1+23 lapsAfternoon -
3. Sprinttikilpailu 2 @ WeatherTech Raceway Laguna Seca
sunnuntai 8.9.2024 - 18:30
sunnuntai 8.9.2024 - 18:30Gr.4WeatherTech Raceway Laguna Seca11 lapsLate Morning -
4. Pääkilpailu 2 @ WeatherTech Raceway Laguna Seca
sunnuntai 8.9.2024 - 19:30
sunnuntai 8.9.2024 - 19:30Gr.4WeatherTech Raceway Laguna Seca35 lapsAfternoon -
5. Sprinttikilpailu 3 @ Nürburgring GP
sunnuntai 22.9.2024 - 18:30
sunnuntai 22.9.2024 - 18:30Gr.3Nürburgring GP1+8 lapsLate Morning -
6. Pääkilpailu 3 @ Nürburgring GP
sunnuntai 22.9.2024 - 19:30
sunnuntai 22.9.2024 - 19:30Gr.3Nürburgring GP1+27 lapsAfternoon -
7. Sprinttikilpailu 4 @ Mount Panorama Circuit
sunnuntai 6.10.2024 - 18:30
sunnuntai 6.10.2024 - 18:30Gr.4Mount Panorama Circuit7 lapsLate Morning -
8. Pääkilpailu 4 @ Mount Panorama Circuit
sunnuntai 6.10.2024 - 19:30
sunnuntai 6.10.2024 - 19:30Gr.4Mount Panorama Circuit24 lapsAfternoon -
9. Sprinttikilpailu 5 @ Autodromo Nazionale Monza
sunnuntai 20.10.2024 - 18:30
sunnuntai 20.10.2024 - 18:30Gr.3Autodromo Nazionale Monza1+9 lapsLate Morning -
10. Pääkilpailu 5 @ Autodromo Nazionale Monza
sunnuntai 20.10.2024 - 19:30
sunnuntai 20.10.2024 - 19:30Gr.3Autodromo Nazionale Monza1+29 lapsAfternoon -
11. Sprinttikilpailu 6 @ Circuit de Barcelona-Catalunya No Chicane
sunnuntai 3.11.2024 - 18:30
sunnuntai 3.11.2024 - 18:30Gr.4Circuit de Barcelona-Catalunya No Chicane9 lapsLate Morning -
12. Pääkilpailu 6 @ Circuit de Barcelona-Catalunya No Chicane
sunnuntai 3.11.2024 - 19:30
sunnuntai 3.11.2024 - 19:30Gr.4Circuit de Barcelona-Catalunya No Chicane29 lapsAfternoon -
13. Finaali Pääkilpailu 7 @ Nürburgring Endurance Layout
sunnuntai 17.11.2024 - 18:30
sunnuntai 17.11.2024 - 18:30Gr.4Nürburgring Endurance Layout7 lapsLate Morning -
14. Finaali Pääkilpailu 8 @ Nürburgring Endurance Layout
sunnuntai 17.11.2024 - 20:00
sunnuntai 17.11.2024 - 20:00Gr.3Nürburgring Endurance Layout8 lapsAfternoon
Kaikkien osakilpailujen karsinnat oheisessa taulukossa.
Sija | Kuljettaja | Kierrosaika | Ero kärkeen | Auto | Split | |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | M. Könönen | maatu79 | 1:52.734 | Lamborghini Huracán GT3 ‘15 | 1 | |
2 | S. Holm | Simo911 | 1:53.183 | +0,449 | Lamborghini Huracán GT3 ‘15 | 1 |
3 | J. Eskola | Jusmo888 | 1:53.408 | +0,674 | Lamborghini Huracán GT3 ‘15 | 1 |
4 | J. Kervinen | EsPresso_Juures | 1:53.508 | +0,774 | Alfa Romeo 4C Gr.3 | 1 |
5 | T. Stolt | STS_frequency | 1:53.560 | +0,826 | Alfa Romeo 4C Gr.3 | 1 |
6 | O. Anttila | DjOllieA | 1:53.656 | +0,922 | Lamborghini Huracán GT3 ‘15 | 1 |
7 | N. Pajari | pertti1969 | 1:53.747 | +1,013 | Lamborghini Huracán GT3 ‘15 | 1 |
8 | T. Karhukorpi | tomikk_ | 1:53.775 | +1,041 | Alfa Romeo 4C Gr.3 | 1 |
9 | A. Lehkonen | Alffi87 | 1:53.843 | +1,109 | Lamborghini Huracán GT3 ‘15 | 1 |
10 | S. Uosukainen | repairshopman | 1:53.947 | +1,213 | Lamborghini Huracán GT3 ‘15 | 1 |
11 | S. Keskinen | Happyrollingdog | 1:53.999 | +1,265 | Lamborghini Huracán GT3 ‘15 | 1 |
12 | A. Röyskö | KhuKKis47 | 1:54.011 | +1,277 | Honda NSX Gr.3 | 1 |
13 | J. Leinonen | Jeielii | 1:54.042 | +1,308 | BMW Z4 GT3 ‘11 | 1 |
14 | J. Käldman | Arix-Slim | 1:54.080 | +1,346 | Alfa Romeo 4C Gr.3 | 1 |
15 | K. Kallio | mirkkuliisa | 1:54.157 | +1,423 | Ferrari 458 Italia GT3 ‘13 | 2A |
16 | S. Helenius | OpelOnPop | 1:54.213 | +1,479 | Lamborghini Huracán GT3 ‘15 | 2B |
17 | H. Makkonen | N1smo_88 | 1:54.290 | +1,556 | Lamborghini Huracán GT3 ‘15 | 2B |
18 | N. Korelin | Nibelai | 1:54.293 | +1,559 | Alfa Romeo 4C Gr.3 | 2A |
19 | J. Raudasoja | oppaa89 | 1:54.317 | +1,583 | Lamborghini Huracán GT3 ‘15 | 2A |
20 | R. Malinen | raizzku | 1:54.344 | +1,610 | Lamborghini Huracán GT3 ‘15 | 2B |
21 | J. Pöyry | RoXon89 | 1:54.349 | +1,615 | Honda NSX Gr.3 | 2B |
22 | K. Kemppainen | TCR_Kemp | 1:54.353 | +1,619 | Alfa Romeo 4C Gr.3 | 2A |
23 | E. Leppänen | eppu1985 | 1:54.404 | +1,670 | Lamborghini Huracán GT3 ‘15 | 2A |
24 | J. Saaristo | Saarju78 | 1:54.477 | +1,743 | Alfa Romeo 4C Gr.3 | 2B |
25 | S. Anttonen | Max_out_FIN | 1:54.504 | +1,770 | Subaru WRX Gr.3 | 2B |
26 | S. Varjo | TheShadow977 | 1:54.589 | +1,855 | Alfa Romeo 4C Gr.3 | 2A |
27 | J. Itkonen | BetelgeuzeFIN | 1:54.662 | +1,928 | BMW Z4 GT3 ‘11 | 2A |
28 | TT Lehto | teuwo82 | 1:54.714 | +1,980 | Lamborghini Huracán GT3 ‘15 | 2B |
29 | S. Anttonen | Snow_Man_FIN | 1:54.958 | +2,224 | Subaru WRX Gr.3 | 2B |
30 | J. Savela | CLR_Juupe | 1:55.001 | +2,267 | Lamborghini Huracán GT3 ‘15 | 2A |
31 | J.Finerus | keltuzh | 1:55.016 | +2,282 | Lamborghini Huracán GT3 ‘15 | 2A |
32 | J. Heinonen | juhei95 | 1:55.265 | +2,531 | Lamborghini Huracán GT3 ‘15 | 2B |
33 | O. Ahonen | akkeli687 | 1:55.542 | +2,808 | Lamborghini Huracán GT3 ‘15 | 2B |
34 | A-P Aarnivirta | aapeee100 | 1:55.734 | +3,000 | AMG SLS AMG GT3 ‘11 | 2A |
35 | J. Kaarela | juno2017 | 1:55.925 | +3,191 | BMW Z4 GT3 ‘11 | 2A |
36 | S. Hartikainen | Hartikainen1 | 1:57.269 | +4,535 | Lamborghini Huracán GT3 ‘15 | 2B |
37 | R. Hannula | Hurjaapina59 | 1:57.702 | +4,968 | Lamborghini Huracán GT3 ‘15 | 2B |
38 | M. Vatanen | Juuba-Juu | 1:58.095 | +5,361 | AMG SLS AMG GT3 ‘11 | 2A |
39 | J.Rönnkvist | SuomiPoikaSP | 1:59.474 | +6,740 | Ferrari 458 Italia GT3 ‘13 | 2A |
40 | P. Rantala | razer1024 | 9:59.999 | +487,265 | AMG SLS AMG GT3 ‘11 | 2B |
Kuljettajien sarjataulukko
Error requesting data: cURL error 28: Operation timed out after 5001 milliseconds with 0 bytes receivedTiimien sarjataulukko
Error requesting data: cURL error 28: Operation timed out after 5001 milliseconds with 0 bytes receivedSarjataulukkonimi | R1 | R2 | R3 | R4 | R5 | R6 | R7 | R8 | R9 | R10 | R11 | R12 | R13 | R14 | Rng yht. | Sarjapistemiinukset | Jatkotoimenpide | Jatkotoimenpide suoritettu |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
J. Käldman | 6 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 8 | 0 | Lähtöruuturangaistus 1 | Kyllä |
J. Kervinen | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 9 | 0 | Lähtöruuturangaistus 1 | Kyllä |
J. Eskola | 5 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 9 | 0 | Lähtöruuturangaistus 1 | |
N. Salminen | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | ||
A. Lehkonen | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | 0 | Lähtöruuturangaistus 1 | Kyllä |
S. Keskinen | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 8 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 11 | 0 | Lähtöruuturangaistus 1 | Kyllä |
M. Huuskonen | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | ||
K. Kemppainen | 0 | 9 | 0 | 5 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 29 | −30 | Lähtöruuturangaistus 4 | Kyllä 4/4 |
E. Leppänen | 0 | 0 | 12 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 7 | 0 | 0 | 0 | 24 | −15 | Lähtöruuturangaistus 3 | Kyllä 2/3 |
TT Lehto | 0 | 0 | 6 | 0 | 0 | 0 | 7 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 13 | 0 | Lähtöruuturangaistus 1 | Kyllä |
O. Ahonen | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 8 | 0 | Lähtöruuturangaistus 1 | Kyllä |
O. Anttila | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | ||
M. Könönen | 0 | 0 | 0 | 0 | 7 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 12 | 0 | Lähtöruuturangaistus 1 | Kyllä |
K. Kallio | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | ||
J. Raudasoja | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 9 | 0 | Lähtöruuturangaistus 1 | Kyllä |
S. Holm | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | ||
J. Rönnkvist | 0 | 0 | 0 | 0 | 8 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 8 | 0 | Lähtöruuturangaistus 1 | Kyllä |
J. Itkonen | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 7 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 7 | 0 | Lähtöruuturangaistus 1 | Kyllä |
J. Savela | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 6 | 0 | ||
R. Hannula | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 7 | 0 | 7 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 14 | −5 | Lähtöruuturangaistus 2 | Kyllä 2/2 |
J. Leinonen | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | ||
M. Vatanen | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | ||
J. Mattila | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 6 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 6 | 0 | ||
S. Anttonen | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 8 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 13 | 0 | Lähtöruuturangaistus 1 | Kyllä |
T. Karhukorpi | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 6 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 6 | 0 | ||
J. Kaarela | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | ||
P. Rantala | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 0 |
ROBIO MANUFACTURER SERIES 2024 | OSAKILPAILU 1 – TUOMARISTON PÄÄTÖKSET
TILANNE 1: M. Huuskonen | 4 rangaistuspistettä – Pääkilpailun kierroksella 16 Huuskonen pidättelee kierroksella ohitettavana kärjessä ollutta R. Malista koko viimeisen sektorin tuottaen aikamenetystä. Kierroksella ohitettavat on velvoitettu päästämään ohittavat esteettä ohi mahdollisimman nopeasti.
TILANNE 2: N. Salminen | 2 rangaistuspistettä – Karsinnassa Salminen aiheuttaa ajollaan aikahaittaa toiselle kuljettajalle (R. Malinen) asettamalla autonsa ajolinjalle ennen mutkia 12-13, jolloin Malisen aikakierros kärsii. Salminen ei ollut tilanteessa nopealla aikakierroksella.
TILANNE 3: J. Eskola | 5 rangaistuspistettä – Sprinttikilpailun lähdössä Eskola jättää jarrutuksen liian myöhäiseksi ja valuu Raudasojan kylkeen aiheuttaen sijamenetyksiä. Ei palauta sijaa omatoimisesti.
TILANNE 4: Racing Incident | Ei rangaistuksia – Pääkilpailun kierroksella 7 tultaessa Blanchimont-mutkaan (17) J. Raudasoja ajaa kuluneilla renkailla vaikeissa oloissa M. Könösen edessä. Hän päättää antaa Könöselle tilaa ja Könönen joutuu ohittamaan vaikeassa paikassa Raudasojan, syntyy pieni kontakti ja Raudasoja leveäksi. Tuomaristo katsoo, että Könönen olisi voinut yrittää pitää linjan tiukempana, mutta toisaalta Raudasoja olisi voinut ohi päästäessään valita paikan hieman toisin.
TILANNE 5: K. Kemppainen | 2+7=9 rangaistuspistettä // S. Keskinen | 1 rangaistuspiste (Kemppaisen yhteissaldo velvoittaa hänen lähtevän seuraavaan osallistumaansa sarjan kilpailuun gridin viimeiseltä paikalta MOLEMMISSA lähdöissä.) – Pääkilpailun kierroksella 2 Kemppainen hakee ohitusta Keskisestä ja tulee myöhään jarrulla rinnalle, syntyy osuma Keskisen jatkaessa normaalia ajolinjaa ja Keskinen ajautuu ulos radalta. Tästä Kemppaiselle kaksi (2) rankkupistettä ja Keskiselle yksi (1), tuomarit olivat osittain eri mieltä tilanteen syyllisestä, siksi hajontaa pisteissä (kaikki tuomiot ovat tuomareiden yhteenlaskettuja pistekeskiarvoja). Toisessa tilanteessa Kemppainen ajaa kierroksella 4 Keskistä täydellä voimalla perään aiheuttaen ulosajon, auton vahinkoja ja suurta aika- ja sijoitushaittaa. Tästä Kemppaiselle seitsemän (7) rankkupistettä.
TILANNE 6: Akseli08 ja Soikiopaa69 | Kilpailukielto seuraavaan osakilpailuun – Molemmat kuljettajat ovat ilmoittautuneet sarjaan, mutta eivät ilmestyneet kilpailuiltana paikalla, eivätkä asiasta ilmoittaneet järjestävälle taholle.
TILANNE 7: A. Lehkonen | 5 rangaistuspistettä – Lehkonen ajattaa Käldmanin radalta pääkilpailun kierroksella 2, vaikka Käldman jättää sisäpuolelle vähintään autonmitan tilaa. Käldmanille sijamenetyksiä.
TILANNE 8: J. Kervinen | 5 rangaistuspistettä – Kervinen ajattaa Käldmanin sprintin kierroksella kolme ulos radalta likimain samantyylisessä tilanteessa kuin TILANNE 7, Käldman ulos radalta ja sijamenetyksiä hänelle.
TILANNE 9: J. Käldman | 6 rangaistuspistettä – Sprintin viimeisellä kierroksella Eskola ja Käldman menevät rinta rinnan mutkaan Eskolan ollessa sisäpuolella. Käldman vie Eskolalta tilan pois sisältä ajattaen hänet sisäkantteihin ja muovitötteröihin, joka sinkoaa Eskolan pois radalta aiheuttaen vahinkoa myös Korelinille.
TILANNE 10: N. Korelin | Huomautus – Korelin sivuuttaa sprinttikilpailun lämmittelykierroksen ja lähtee ajamaan kilpaa heti lähtöruudukosta. Selviää huomautuksella, sillä päästää pari kierrosta myöhemmin koko letkan ohitseen huomatessaan virheensä. Tuomaristo muistuttaa KAIKKIA sisäistämään sääntökirjan ennen seuraavaa osakilpailua.
______________________________________
ROBIO MANUFACTURER SERIES 2024 | OSAKILPAILU 2 – TUOMARISTON PÄÄTÖKSET
TILANNE 1: E. Leppänen | 5 rangaistuspistettä – Sprinttikilpailun viimeisellä kierroksella Leppänen tulee korkkiruuvin jälkeen Kemppaisen takaa myöhäisellä jarrulla kylkeen, vaikka tilaa sisäpuolella oli riittävästi, ja tätä kautta ohittaa Kemppaisen. Ei palauta sijaa.
TILANNE 2: TT. Lehto | 6 rangaistuspistettä – Sprinttikilpailun kierroksella 5 Lehto ohittaa Kemppaisen kyljen kautta ja Kemppainen ajautuu radalta ulos. Tilaa sisällä oli autonmitan verran, mutta Lehto kimpoaa sen sijaan sisäkanttarista Kemppaista kylkeen. Ei palauta sijaa.
TILANNE 3: Racing Incident | Ei rangaistuksia – Pääkilpailun kierroksella 32 Anttosen ja Raudasojan linjan risteävät ohitustilanteessa. Tuomaristo ei nähnyt, että Raudasoja olisi ohittanut kyljen kautta, vaikka minimaalinen kosketus tulee. Anttonen enemmänkin sulkee linjaa, mutta on jo tilanteessa häviäjän roolissa, joten rangaistavaa ei ole.
TILANNE 4: E. Leppänen | Huomautus – Karsinnassa Leppänen ajautuu ulos radalta ja yrittää palata radalle täydellä kaasulla pyörähtäen ja pitäen kaasun vielä pitkään pohjassa, jolloin auto valuu ikävään paikkaan takana tulevien osalta. Yksi aikakierros kärsi tilanteesta. Teon tahallisuutta ei voida todistaa pelkästä replaysta, mutta huomautus jatkoa varten siitä, että jos kuljettaja pyörähtää, on suotavaa lyödä jarrut pohjaan turvaten muille ennustettava liikerata autolle.
TILANNE 5: E. Leppänen | 7 rangaistuspistettä (Leppäsen yhteissaldo velvoittaa hänen lähtevän seuraavaan osallistumaansa sarjan kilpailuun gridin viimeiseltä paikalta MOLEMMISSA lähdöissä.) – Sprintin kierrokselle 8 lähdettäessä Karhukorpi pääsee pääsuoralla osittain Leppäsen rinnalle, mutta Leppänen ajattaa Karhukorven päin varikkomuuria.
TILANNE 6: K. Kemppainen | 5 rangaistuspistettä (Kemppaisen yhteissaldo (14) velvoittaa hänen lähtevän seuraavaan osallistumaansa sarjan kilpailuun gridin viimeiseltä paikalta MOLEMMISSA lähdöissä. Lisäksi häneltä vähennetään viisi (5) sarjapistettä.) – Pääkilpailun ensimmäisellä kierroksella Kemppainen valuu ennen korkkiruuvia hiekoille, jonka seurauksena Lehto pääsee juuri ja juuri edelle. Kemppainen ei antaudu tilanteesta, vaikka ulosajon jälkeen olettaisi ottavan hieman varovaisemmin seuraavan mutkan, ja ajaa juuri edelle päässyttä Lehtoa päin, joka kimpoaa vielä Leppäsen niskaan. Kemppainen ei jää odottamaan.
Ilmoittaudu sarjaan
Kirjaudu sisään ilmottautuaksesi sarjaan.
Sarjaan ilmoittautuneet
Ilmoittautunut | Mihin kisoihin osallistut? | Toiminnot |
---|---|---|
zobzon | Kisa-ilta 7 | |
Niko Pajari | Kisa-ilta 7 | |
Antti Salonen - Salone__ | Kisa-ilta 7 | |
JackaBoo | Kisa-ilta 6 | |
JuuBa-Juu | Kisa-ilta 3 | |
Juhei95 | Kisa-ilta 3 | |
Jazu1991 | Kisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 4 | |
fanaatikko | Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 5 Kisa-ilta 6 Kisa-ilta 7 | |
STS_nibles | Kisa-ilta 1 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 7 | |
Antonpoika | Kisa-ilta 1 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 6 | |
Khukkis | Kisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 5 Kisa-ilta 7 | |
N.Magga | Kisa-ilta 1 | |
strasborg1 | Kisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 5 Kisa-ilta 6 Kisa-ilta 7 | |
razer1024 | Kisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 5 Kisa-ilta 6 Kisa-ilta 7 | |
raizzku | Kisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 | |
JiiRabbit | Kisa-ilta 4 | |
TheShadow977 | Kisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 5 Kisa-ilta 6 Kisa-ilta 7 | |
DjOllieA | Kisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 6 Kisa-ilta 7 | |
repairshopman | Kisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 5 Kisa-ilta 6 | |
Electricman_1 | Kisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 5 Kisa-ilta 6 Kisa-ilta 7 | |
MorugaScorpion | Kisa-ilta 1 | |
EsPresso_Juures | Kisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 5 Kisa-ilta 6 Kisa-ilta 7 | |
Hurjaapina59 | Kisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 5 Kisa-ilta 6 Kisa-ilta 7 | |
HappyRollingDog | Kisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 5 | |
NLR_Msippala22 | Kisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 5 Kisa-ilta 6 Kisa-ilta 7 | |
Juupe | Kisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 5 Kisa-ilta 6 Kisa-ilta 7 | |
mirkkuliisa | Kisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 6 Kisa-ilta 7 | |
juno2017 | Kisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 5 Kisa-ilta 6 Kisa-ilta 7 | |
OpelOnPop | Kisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 7 | |
maatu79 | Kisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 5 Kisa-ilta 6 Kisa-ilta 7 | |
Kuju15 | Kisa-ilta 1 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 6 | |
tomikk_ | Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 5 Kisa-ilta 6 Kisa-ilta 7 | |
teuwo82 | Kisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 5 Kisa-ilta 6 Kisa-ilta 7 | |
N1smo_88 | Kisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 5 Kisa-ilta 6 Kisa-ilta 7 | |
Simo911 | Kisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 5 Kisa-ilta 6 Kisa-ilta 7 | |
Oppaa89 | Kisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 5 Kisa-ilta 6 Kisa-ilta 7 | |
Jeieli | Kisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 5 Kisa-ilta 6 Kisa-ilta 7 | |
J.Finerus | Kisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 | |
Alffi87 | Kisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 5 Kisa-ilta 6 | |
BetelgeuzeFIN | Kisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 5 Kisa-ilta 6 Kisa-ilta 7 | |
akkeli687 | Kisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 5 Kisa-ilta 6 Kisa-ilta 7 | |
Saarju78 | Kisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 5 Kisa-ilta 6 Kisa-ilta 7 | |
the_Veryfinninsh | Kisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 5 Kisa-ilta 6 Kisa-ilta 7 | |
STS_frequency | Kisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 5 Kisa-ilta 6 Kisa-ilta 7 | |
Hartikainen | Kisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 5 Kisa-ilta 7 | |
RoXon89 | Kisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 5 Kisa-ilta 6 Kisa-ilta 7 | |
Max_out_FIN | Kisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 5 Kisa-ilta 6 Kisa-ilta 7 | |
aapeee100 | Kisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 5 Kisa-ilta 6 Kisa-ilta 7 | |
Snow_Man_FIN | Kisa-ilta 1 Kisa-ilta 2 Kisa-ilta 3 Kisa-ilta 4 Kisa-ilta 5 Kisa-ilta 6 Kisa-ilta 7 |
Ilmoittautuneita: 49