Summer Endurance Events 2022

Tärkeimmät nostot:

  1. Jokainen endurance on yksittäinen (kestävyys)kilpailu, kyseessä ei ole sarja
  2. Sarjan kisat sunnuntaisin kahden viikon välein
  3. Kisoissa käytettävät autot vaihtelevat kisasta toiseen.
  4. Kilpailujen huonejako tehdään ilmoittautumisjärjestyksessä. Ole siis nopea! Ilmoittautumisen alkamisajankohdasta ilmoitetaan erikseen Discord kanavallamme.
  5. Multiclass enduranceissa yhdessä splitissä kilpailee saman verran nopeamman ja hitaamman luokan autoja.
  6. Rage quit kisasasta pois aiheuttaa kuljettajalle kilpailukiellon kesän loppuihin endurance kisoihin.
  7. Suunnittelijoilla ja ylläpidolla on oikeus muuttaa ja tarkentaa sääntöjä tarvittaessa: tästä ilmoitetaan aina kuljettajille sarjan discord kanavalla. Pelin päivitykset saattavat muuttaa kisojen sääntöjä ja asetuksia lyhyelläkin aikavälillä.
  8. Tsekkaa myös kesällä ajettava höntsä Random Summer Cup 3-sarja disrcordistamme!

Käytettävät autot

 

2 Heures du Mans:

Gr.1 luokka:

Toyota GR010 HYBRID ’21

 

Gr.3 luokka:
Aston Martin V12 Vantage GT3 ’12

Chevrolet Corvette C7 Gr.3

Ferrari 458 Italia GT3 ’13

Ford GT Race Car ’18

Porsche 911 RSR (991) ’17

 

Daytona Rampage:

Roadster Shop Rampage

 

2 hours of Spa:

Gr.3 (vapaavalintainen)

 

Suzuka GT 400km:

 

Gr.2 luokka:

Honda NSX CONCEPT-GT ’16
Lexus RC F GT500 ’16

Nissan GT-R NISMO GT500 ’16

 

Gr.3 luokka:
Subaru BRZ GT300 ’21

Nissan GT-R GT500 ’99

Toyota Supra GT500 ’97

Lexus RC F GT3 (Emil Frey Racing) ’17

Genesis X GR3

 

Kilpailuihin valmistautuminen

Kilpailu hostit ilmoitetaan aina ennen kilpailua Discordissa sarjan tiedotus ketjussa. Kaikki kilpailijat ovat itse velvollisia selvittämään kilpailun hostin ja lisäämään hänet PSN-kaveriksi ennen kilpailun alkua. UUSIEN kuljettajien on suositeltavaa lisätä mahdollisimman moni kilpakumppaneista PSN kavereiksi. Tällä vältetään yhteyksien toimivuuteen liittyvät viivästykset, sekä ongelmatilanteet kisahostien vaihtuessa.

Ennen kisahuoneeseen saapumista pyydämme kilpailuun tulevia testaamaan PS4/PS5:n verkkoyhteyttään. Se muuttaa IP-osoitteen. Tämä edesauttaa hieman mahdollisissa yhteysongelmissa. Jokainen kuljettaja on velvollinen ilmoittamaan huoneessa näkemänsä pelaajamäärän kun huoneen hostaaja näin pyytää.

Kilpailupäivän kulku

Kilpailut järjestetään sunnuntaisin, alkaen vapailla harjoituksilla, joita kuka tahansa voi ennen karsintaa hostata. Kisahuoneissa Hostille on annettava työrauha. 

Kisahuoneet aukeavat hieman ennen session alkamista. Huoneasetuksia ei voida tällä hetkellä muuttaa huoneen avaamisen jälkeen. Tämän vuoksi kisahuoneessa ei saa poistua varikolta, ennen kuin sessio alkaa. Huoneen host ilmoittaa kellonajan/kisakellonajan, jolloin sessio alkaa ja kuljettajat voivat mennä radalle.

Kisahuoneissa ajetaan ennen kisaa yhden vedon aika-ajo, joka määrittää lähtöjärjestyksen kisaan. Huoneen host ilmoittaa kellonajan/kisakellonajan, jolloin sessio alkaa. Aika-ajon kesto on 5 minuuttia, ja tämän ajan puitteissa jokainen kuljettaja saa ajaa yhden out-lapin ja yhden aikakierroksen. Nopea kierros on ehdittävä aloittamaan 5 minuutin aikarajan puitteissa. Aikakierrokselle lähdettäessä on käytettävä pelisilmää siten, että kierrokselle lähdettäessä välimatka edellä menevään on riittävä, ja jokainen saa ajaa kierroksensa rauhassa loppuun. Aikakierroksella ei haeta ohitusta. Ohittaminen on sallittua ainoastaan, kun edellä ajava selkeästi antaa tietä. Aikakierroksen päätyttyä on suotavaa jatkaa radalla hitaasti ns. jäähdyttelykierroksella, kunnes kaikki ovat ajaneet nopean kierroksensa. Varikolle ”hyppääminen” menun kautta on i kielletty. Kun kaikki ovat ajaneet kierroksen, host antaa luvan kuljettajille vaihtaa alle kisarenkaat (jos haluat lähteä kisaan eri renkaalla kuin aika-ajossa). Tämän jälkeen on ajettava 1. ajanottosektorin yli. Tämän jälkeen host ilmoittaa varoitusajan (max 5min), jonka jälkeen kisa alkaa.

Säännöt

GTFR:n sarjojen yhteiset säännöt voit käydä lukemassa alta

https://gtfr.fi/gtfr-sarjojen-saannot/

Multiclass kilpailuetiketti:

-Molemmat luokat ajavat omaa kilpailuaan. Hitaamman luokan autolla ei ole velvollisuutta erikseen muuttaa linjaansa tai hidastaa vauhtia päästääkseen nopeamman luokan auto edelle.

-Hitaamman luokan autolla on etuoikeus ajolinjaansa, kun se ajaa nopeamman luokan auton edellä.

-Tilan antaminen esimerkiksi suoralla, ottamalla ajolinja radan jompaankumpaan reunaan, on turvallisin ja selkein tapa antaa tietä nopeamman autoluokan autolle.

-Ohituksen turvallisuuden kannalta on tärkeää että hitaamman luokan auto ei millään tavoin muuta normaalia ajolinjaansa kun nopeamman luokan auto on tekemässä ohitusta. Kun nopeamman luokan auto tulee taakse, on siis tärkeää ajaa mahdollisimman ennakoitavasti. 

-Kierroksella ohitettavien on väistettävä nopeampaa saman luokan autoa normaalisti

 

Pisteytys

Kesäendurancet ja Random Summer Cup 3 muodostavat yhdessä epävirallisen kokonaisuuden, josta lasketaan myös pisteitä. Pisteitä jaetaan osallistujamäärän mukaan käänteisesti. Esimerkiksi jos kisaan on 22 osallistujaa saa voittaja 22 pistettä, toinen 21 pistettä jne. Täten viimeiseksi kisassa sijoittunut saa aina yhden pisteen.

Lobby asetukset

Tarkat asetukset julkaistaan ennen jokaista kisaa Discord kanavallamme.

Ilmoittaudu sarjaan

Kirjaudu sisään ilmoittautuaksesi sarjaan.

Sarjaan ilmoittautuneet

IlmoittautunutAutoluokkaKonsoliToiminnot
BetelgeuzeFINGr.2 (GT500)PS5
Oppaa89Gr.2 (GT500)PS5
mirkkuliisaGr.2 (GT500)PS4
AnartamiGr.2 (GT500)PS5
juno2017Gr.2 (GT500)PS4
STS_niblesGr.2 (GT500)PS4
STS_frequencyGr.2 (GT500)PS4
aapeee100Gr.3 (GT300)PS5
SumpiGr.2 (GT500)PS5
razer1024Gr.2 (GT500)PS4
Max_out_FINGr.2 (GT500)PS5

 Ilmoittautuneita: 11