Super GT 2008 Revival

Super GT hirmut lähes kahden vuosikymmenen takaa heräävät henkiin!

GT Finland Racers herättää vuoden 2008 Super GT autot takaisin vanhaan loistoonsa! Luvassa on toinen toistaan tiukempia kisa-iltoja sprinttien tehdessä paluun! Kisakalenteri vie nämä tehokkaat japanin laitteet Fujin legendaariseen Super GT -pyhättöön, kaikkien rakastamille Span ja Red Bull Ringin moottoriradoille, unohtamatta High Speed Ringin ja Deep Forestin huippunopeita rengas rengasta vastaan -kilpailua tarjoavia Gran Turismon original-ratoja! Kuka on Super GT:n mestari 2025?

PÄIVITYS 16.3 – Ilmoittautuminen sarjaan on nyt auki!

Tärkeimmät nostot

  1. Vuoden 2008 Super GT autoilla ajettava viiden osakilpailun sarja. Sarjan kilpailut kahden viikon välein sunnuntaisin.
  2. Kuljettajat valitsevat autonsa kolmen vuoden 2008 Super GT -auton väliltä: Nissan, Lexus ja Honda.
  3. Autojen tehon ja painon määrittää pelin oma BoP. Autojen säätäminen on sallittu ainoastaan lukkojen (differential) ja jarrubalanssin (brake balance) osalta. Loput säädöt on lukittu.
  4. Jokaisena kisa-iltana ajetaan karsinta, one-shot aika-ajo, sprinttikilpailu sekä pääkilpailu.
  5. Kuljettajien kisahuoneet määritetään ennen kilpailua ajettavassa 15-minuutin karsinnassa. Sprintin lähtöjärjestyksen määrittää kisahuoneissa ajettava yhden vedon one-shot aika-ajo. Pääkilpailuun lähdetään sprintin tulosten mukaisessa järjestyksessä
  6. Kilpailuihin on “säämiehen” toimesta määritelty etukäteen sateen todennäköisyys. Tarkat sää slotit selviävät vasta juuri ennen kilpailua.
  7. Sarjassa käytettävissä ainoastaan Racing Medium, Intermediate ja Wet renkaat.
  8. Sarjan autojen ulkonäköä on yhdenmukaistettu mm. pakollisilla sarjatarroilla ja numerokylteillä.
  9. Rengaskulumakerroin on 4x ja polttoainekulumakerroin 2x. Kilpailuissa ja aika-ajossa initial fuel on 70%.  Karsinnassa kulumat ovat pois päältä.
  10. Kuljettajat voivat muodostaa sarjaan kahden tai kolmen kuljettajan tiimejä. Tiimipisteissä huomioidaan tiimin kunkin osakilpailun kaksi parasta tulosta.

Ilmoittautuminen

Ilmoittautuminen sarjaan on auki! Tiimi ilmoitetaan samalla lomakkeella. Voit muokata ilmoittautumistasi painamalla ”muokkaa” näppäintä ilmoittautumisesi vieressä, muokata kenttien arvoja ja painaa tämän jälkeen ”päivitä” näppäintä.

Ilmoittautumiseen tästä.

Käytettävät autot ja säätäminen:

  • Honda NSX GT500 ’08
  • Lexus SC430 GT500 ’08
  • Nissan GT-R GT500 ’08

Autoa ei saa vaihtaa sarjan aikana. Autojen tehon ja painon määrittää pelin oma BoP. Autojen säätäminen on sallittu ainoastaan lukkojen ja jarrubalanssin osalta. Loput säädöt on lukittu. Auki olevat säädöt auttavat tekemään autoista miellyttävämpiä ajettavia. Säätäminen on haluttu kuitenkin pitää kevyenä ja säätöjen vaikutus autojen voimasuhteisiin minimaalisena.

Sää

Sateen todennäköisyys jokaisessa eri osakilpailussa on ilmaistu prosentteina. Sateen todennäköisyys indikoi suoraan kisassa nähtävän sateen määrää. Tarkat sää slotit ilmoitetaan karsinnan jälkeen. Sään tarjoaa “säämies” Niko “Soigge” Soikkeli.
Sateen todennäköisyydet listamuodossa julkaistaan myöhemmin.

Numerokyltit, sarjatarrat ja väritykset

Autoissa on käytettävä alla numeroituja tarroja:
1. Iso numerokyltti
Koko 50%. Yhteensä kolme numerokylttiä, jotka on asetettava auton vasempaan ja oikeaan kylkeen oven etuosaan, sekä konepellille tai katolle suoraan/kulmaan. Linkit numerokyltteihin:
VALKOINEN iso numerokyltti, PUNAINEN iso numerokyltti, KELTAINEN iso numerokyltti, SININEN iso numerokyltti, ORANSSI iso numerokyltti

2. Pieni numerokyltti
Koko 20% Asetetaan takapuskurin/takaluukun vasemmalle puoliskolle. Tähän numerokylttiin tulee vain kisanumero. Linkit numerokyltteihin:
VALKOINEN pieni numerokyltti, PUNAINEN pieni numerokyltti, KELTAINEN pieni numerokyltti, ORANSSI pieni numerokyltti

3. Kisanumerot
Numeroiden koko isoissa numerokylteissä 70% ja pienessä numerokyltissä 32%. Asetettava keskelle jokaista numerokylttiä. Linkit numeroihin:
Numero yksi, Numero kaksi, Numero kolme, Numero neljä, Numero viisi, Numero kuusi, Numero seitsemän, Numero kahdeksan, Numero yhdeksän, Numero nolla

4. Sarjalogo numerokylttiin
Logon koko 53%. Asetettava jokaisen ison numerokyltin yläosaan. Linkit:
Valko-vihreä sarjalogo numerokylttiin, Musta-vihreä sarjalogo numerokylttiin

5. Gtfr.fi logo numerokylttiin
Logon koko 53%. Asetettava jokaisen ison numerokyltin alaosaan. Linkit:
Puna-valkoinen Gtfr.fi logo numerokylttiin, Puna-musta Gtfr.fi logo numerokylttiin, Valkoinen Gtfr.fi logo numerokylttiin, Musta Gtfr.fi logo numerokylttiin, Valko-musta Gtfr.fi logo numerokylttiin

6. GT Finland racers logo tuulilasiin
Logon koko 650% tuulilasiin. Asetettava tuulilasin ylälaitaan. Linkit:
Puna-valkoinen GT Finland racers logo ja teksti, Puna-musta GT Finland racers logo ja teksti, Valkoinen GT Finland racers logo ja teksti, Musta GT Finland racers logo ja teksti, Valko-musta GT Finland racers logo ja teksti

7. GT Finland racers logo takasiipeen
Logon koko 150%. Asetettava takasiiven takaosaan. Käytä samaa logoa, kuin tuulilasin ylälaitaan (linkit yllä).

8. Sarjalogo
Logo vapaasti aseteltavissa, vähintään kahteen eri kohtaan autossa. Linkit:
Valko-vihreä sarjalogoMusta-vihreä sarjalogo

HUOM! Alkoholi, tupakka, aikuisviihde yms. mainokset autoissa kielletty.

Vinkki 1: Kirjaudu sisään gran-turismo.com sivulle ja paina sitten tarrojen linkkejä. Voit siirtää tarrat täten suoraan gran turismo galleriaasi. Tarratt löydät myös pelistä RoXon89:n galleriasta ja numerot Max_out_FIN:n galleriasta tai jaettuna tägillä gtfr.

Vinkki 2: Jos kilpailunumerosi on kolmenumeroinen, voit pienentää numeroidesi fonttia, jotta numerot mahtuvat numerokyltteihin.

Vinkki 3: Löydät sarjan discord serveriltä ohjeet tarrojen asetteluun kuvineen! Yhteisöstämme löytyy useita taitavia liveryn veistäjiä. Jos logojen asettelu ei onnistu, pyydä rohkeasti apua discordissamme!

Kilpailupäivän kulku

  1. Huonejako karsintaan Discordissa viimeistään klo 17:00
  2. Karsintahuoneet aukeavat viimeistään klo 18:15
  3. Kuljettajien saavuttava karsintahuoneisiin viimeistään klo 18:25
  4. Karsinta-aika-ajo 15 min klo 18:30
  5. Tekninen tauko tuloksien yhdistelyä varten 10-20 min
  6. Yhden vedon aika-ajo (one shot) kisahuoneissa
  7. Tauko (noin 5min)
  8. Sprinttikilpailu (noin 15min)
  9. Tauko (noin 5min)
  10. Pääkilpailu (noin 40min)
  11. Podium-haastattelut

Arvioitu päättymisaika 20:30

Karsinta ja aika-ajo suoritetaan käyttämällä pelin omaa qualifier-toimintoa. Yhden vedon one-shot aika-ajo on 5min sessio, jossa kuljettajien tulee suorittaa yksi nopea kierros.

Karsinta määrittää kilpailijoiden huonejaon. Sprinttikilpailuun lähdetään one-shot aika-ajon tulosten mukaisessa järjestyksessä. Pääkilpailuun lähdetään sprinttikilpailun tulosten mukaisessa järjestyksessä.

Tiimit

Kilpailijat voivat vapaaehtoisesti muodostaa kahden tai kolmen hengen tiimejä, jotka keräävät tiimille pisteitä. Tiimin pisteisiin lasketaan kunkin osakilpailun osalta tiimin kahden parhaiten sijoittuneen kuljettajan pisteet. Tiimit ilmoitetaan kisaan ilmoittautumislomakkeella kirjoittamalla tiimin nimi kenttään. Tiimin voi ilmoittaa myös myöhemmin sarjasuunnittelijoille tai perustaa myös kesken kauden.

Säännöt

GTFR:n sarjojen yhteiset säännöt voit käydä lukemassa alta:

https://gtfr.fi/gtfr-sarjojen-saannot/

Ratarajat: Sarjassamme käytetään ratarajoina kanttikiviä (vähintään yksi rengas kanttikivellä) vähentääksemme tuomariston kuormaa ja myötäilläksemme ratojen luonnollista ajolinjaa. Sarjasuunnittelu ilmoittaa mahdollisista kisakohtaisista poikkeuksista ratarajoihin Discord palvelimissa.

Sarjasuunnittelijat: Max_out_FIN – Sakari Anttonen,  Snow_Man_FIN – Sami Anttonen, STS_frequency – Toni Stolt, STS_nibles – Niklas Jussila, EsPresso_Juures – Johannes Kervinen ja razer1024 – Petteri Rantala

Protestit

Protestit pitää jättää viimeistään kisan jälkeisenä tiistaina klo 19.00 mennessä. Protestin voit jättää tästä linkistä: https://gtfr.fi/protesti/

Tuomaristossa: Julkaistaan myöhemmin

Pisteytys

Sprinttikilpailu:

A1  A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15
50 45 41 38 36 35 34 33 32 31 30 29 28 27 26
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16
28 25 23 22 21 20 19 18 17 16 15 14 13 12 11 10
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C15 C16
13 10 8 7 6 5 4 3 2 1 0 0 0 0 0 0

Pääkilpailu:

A1  A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15
100 90 82 76 72 70 68 66 64 62 60 58 56 54 52
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16
56 50 46 44 42 40 38 36 34 32 30 28 26 24 22 10
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C15 C16
26 20 16 14 12 10 8 7 6 5 4 3 2 1 0 0

Aika-ajon paalupaikasta, sekä sprintti- ja pääkilpailun nopeimmasta kierroksesta jaetaan yksi (1) piste. Kuljettajien sarjan pistelaskusta poistetaan kuljettajan kilpailuiltojen 1-4 huonoin tulos. 

Päivitykset ja sääntömuutokset

2.3 – Sarja julkaistu
8.3 – Lisätty kulumakertoimet ja tankkausnopeus huoneasetuksiin. Lisätty livery vaatimukset kohtaan “Numerokyltit, sarjatarrat ja väritykset”. Lisätty kilpailuiden pituudet ja kellonajat radalla kisakalenteriin ja huoneasetuksiin. Lisätty sarjan pisteytys. Lisätty huomautus “Autoa ei saa vaihtaa sarjan aikana” kohtaan “Käytettävät autot ja säätäminen”.
16.3 – Ilmoittautuminen sarjaan auki.

Lobby asetukset

Track Settings: Ilmoitetaan GTFR-sivuston kisakalenteri-osiossa.

Time/Weather Settings (karsinta): 

Weather Selection Method: Preset Weather

Preset Weather: S01 Dry, Cloudless and Pleasant

Equal conditions mode: On

Time of the day: Kisat 1-2 ja 4-5 Afternoon, Kisa 3: Twilight

Time/Weather Settings (aika-ajo ja kilpailut):

Weather Selection Method: Custom Weather

Time of the day: Kisat 1-2 ja 4-5 Afternoon, Kisa 3: Twilight

Variable Time Speed Rate: 1x

Custom Weather: Ilmoitetaan sääennusteessa karsinnan jälkeen.

Race Settings:

Start type: Grid Start with false start check

Grid order: Set by host

BoP/Tuning Forbidden: On

Settings Options: Some (Differential ja Brake Balance)

Boost: Off

Slipstream Strength: Karsinta ja aika-ajo: Real ja Kilpailut: Weak

Visible damage: On

Mechanical damage: Heavy

Tyre Wear Rate: karsinta:0x; aika-ajo ja kilpailut 4x

Fuel Consumption Rate: karsinta:0x; aika-ajo ja kilpailut 2x

Refueling speed: 5 Litre/sec

Initial fuel : 70%

Grip Reduction off track: Real

Race finish delay: 180 sec

Nitrous/Overtaking System Useage Time Multiplier: Default

Regulation Settings

Filter by category: Gr.2

PP Limit: No Limit

Max. Power Output: BoP

Minimum Weight: BoP

Useable Tyres: Racing

Useable Tyre & Types : Medium

Required Tyre Type Change: None

Nitrous: Unrestricted

Kart Useage: Off

Engine Swap: Prohibited

Tuning Parts: Unrestricted

Penalty Settings

Shortcut penalty: Karsinta: Weak, Aika-ajo ja kilpailut: Off

Wall collision penalty: Off

Correct vehicle course after wall collision: Off

Car Collision Penalty: Off

Pit Lane Line Cutting Penalty: Off

Ghosting During Race: Off

Flag rules: Off

Driving Options

Countersteering Assistance: Prohibited

Active Stability Management (ASM): Prohibited

Driving Line Assist: Prohibited

Traction Control: No limit

ABS: No limit

Auto Drive: Prohibited

Ilmoittaudu sarjaan

Kirjaudu sisään ilmottautuaksesi sarjaan.

Sarjaan ilmoittautuneet

NroPSNNimiTiimin nimiMihin kilpailuihin osallistut?Toiminnot
17CLR_JuupeJ. SavelaFuji International Speedway Red Bull Ring High Speed Ring Spa-Francorchamps Deep Forest Raceway
25strasborg1N. SalminenFuji International Speedway Red Bull Ring High Speed Ring Spa-Francorchamps Deep Forest Raceway
11rosvottu-nuoraJ. JunnulaFuji International Speedway Red Bull Ring High Speed Ring Spa-Francorchamps Deep Forest Raceway
2Meg1_SK. KarvonenAG-RHigh Speed Ring
977TheShadow9772S. JylänkiFuji International Speedway Red Bull Ring High Speed Ring Spa-Francorchamps Deep Forest Raceway
68akkeli687O. AhonenFuji International Speedway Red Bull Ring High Speed Ring Spa-Francorchamps Deep Forest Raceway
89RoXon89J. PöyryAnother Star RacingFuji International Speedway Red Bull Ring High Speed Ring Spa-Francorchamps Deep Forest Raceway
23BetelgeuzeFINJ. ItkonenFuji International Speedway Red Bull Ring High Speed Ring Spa-Francorchamps Deep Forest Raceway
87Alffi87A. LehkonenRed Bull Ring High Speed Ring Spa-Francorchamps Deep Forest Raceway
44mirkkuliisaK. KallioFuji International Speedway Red Bull Ring High Speed Ring Spa-Francorchamps Deep Forest Raceway
19fanaatikkoT. VirtanenFuji International Speedway Red Bull Ring High Speed Ring Deep Forest Raceway
24razer1024P. RantalaFuji International Speedway Red Bull Ring High Speed Ring Spa-Francorchamps Deep Forest Raceway
22NLR_Msippala22M. SippalaFuji International Speedway Red Bull Ring High Speed Ring Spa-Francorchamps Deep Forest Raceway
4Arix-SlimJ. KäldmanFuji International Speedway Red Bull Ring High Speed Ring Spa-Francorchamps Deep Forest Raceway
3FGR_KazK. KemppainenFuji International Speedway Red Bull Ring High Speed Ring Spa-Francorchamps
47KhuKKis47A.RöysköFuji International Speedway Red Bull Ring High Speed Ring Spa-Francorchamps Deep Forest Raceway
86Max_out_FINS. AnttonenAnother Star RacingFuji International Speedway Red Bull Ring High Speed Ring Spa-Francorchamps Deep Forest Raceway

 Ilmoittautuneita: 17