Super GT hirmut lähes kahden vuosikymmenen takaa heräävät henkiin!
GT Finland Racers herättää vuoden 2008 Super GT autot takaisin vanhaan loistoonsa! Luvassa on toinen toistaan tiukempia kisa-iltoja sprinttien tehdessä paluun! Kisakalenteri vie nämä tehokkaat japanin laitteet Fujin legendaariseen Super GT -pyhättöön, kaikkien rakastamille Span ja Red Bull Ringin moottoriradoille, unohtamatta High Speed Ringin ja Deep Forestin huippunopeita rengas rengasta vastaan -kilpailua tarjoavia Gran Turismon original-ratoja! Kuka on Super GT:n mestari 2025?
PÄIVITYS 16.3 – Ilmoittautuminen sarjaan on nyt auki!
Tärkeimmät nostot
- Vuoden 2008 Super GT autoilla ajettava viiden osakilpailun sarja. Sarjan kilpailut kahden viikon välein sunnuntaisin.
- Kuljettajat valitsevat autonsa kolmen vuoden 2008 Super GT -auton väliltä: Nissan, Lexus ja Honda.
- Autojen tehon ja painon määrittää pelin oma BoP. Autojen säätäminen on sallittu ainoastaan lukkojen (differential) ja jarrubalanssin (brake balance) osalta. Loput säädöt on lukittu.
- Jokaisena kisa-iltana ajetaan karsinta, one-shot aika-ajo, sprinttikilpailu sekä pääkilpailu.
- Kuljettajien kisahuoneet määritetään ennen kilpailua ajettavassa 15-minuutin karsinnassa. Sprintin lähtöjärjestyksen määrittää kisahuoneissa ajettava yhden vedon one-shot aika-ajo. Pääkilpailuun lähdetään sprintin tulosten mukaisessa järjestyksessä
- Kilpailuihin on “säämiehen” toimesta määritelty etukäteen sateen todennäköisyys. Tarkat sää slotit selviävät vasta juuri ennen kilpailua.
- Sarjassa käytettävissä ainoastaan Racing Medium, Intermediate ja Wet renkaat.
- Sarjan autojen ulkonäköä on yhdenmukaistettu mm. pakollisilla sarjatarroilla ja numerokylteillä.
- Rengaskulumakerroin on 4x ja polttoainekulumakerroin 2x. Kilpailuissa ja aika-ajossa initial fuel on 70%. Karsinnassa kulumat ovat pois päältä.
- Kuljettajat voivat muodostaa sarjaan kahden tai kolmen kuljettajan tiimejä. Tiimipisteissä huomioidaan tiimin kunkin osakilpailun kaksi parasta tulosta.
Ilmoittautuminen
Ilmoittautuminen sarjaan on auki! Tiimi ilmoitetaan samalla lomakkeella. Voit muokata ilmoittautumistasi painamalla ”muokkaa” näppäintä ilmoittautumisesi vieressä, muokata kenttien arvoja ja painaa tämän jälkeen ”päivitä” näppäintä.
Ilmoittautumiseen tästä.
Käytettävät autot ja säätäminen:
- Honda NSX GT500 ’08
- Lexus SC430 GT500 ’08
- Nissan GT-R GT500 ’08
Autoa ei saa vaihtaa sarjan aikana. Autojen tehon ja painon määrittää pelin oma BoP. Autojen säätäminen on sallittu ainoastaan lukkojen ja jarrubalanssin osalta. Loput säädöt on lukittu. Auki olevat säädöt auttavat tekemään autoista miellyttävämpiä ajettavia. Säätäminen on haluttu kuitenkin pitää kevyenä ja säätöjen vaikutus autojen voimasuhteisiin minimaalisena.
Sää
Sateen todennäköisyys jokaisessa eri osakilpailussa on ilmaistu prosentteina. Sateen todennäköisyys indikoi suoraan kisassa nähtävän sateen määrää. Tarkat sää slotit ilmoitetaan karsinnan jälkeen. Sään tarjoaa “säämies” Niko “Soigge” Soikkeli.
Sateen todennäköisyydet listamuodossa julkaistaan myöhemmin.
Numerokyltit, sarjatarrat ja väritykset
Autoissa on käytettävä alla numeroituja tarroja:
1. Iso numerokyltti
Koko 50%. Yhteensä kolme numerokylttiä, jotka on asetettava auton vasempaan ja oikeaan kylkeen oven etuosaan, sekä konepellille tai katolle suoraan/kulmaan. Linkit numerokyltteihin:
VALKOINEN iso numerokyltti, PUNAINEN iso numerokyltti, KELTAINEN iso numerokyltti, SININEN iso numerokyltti, ORANSSI iso numerokyltti
2. Pieni numerokyltti
Koko 20% Asetetaan takapuskurin/takaluukun vasemmalle puoliskolle. Tähän numerokylttiin tulee vain kisanumero. Linkit numerokyltteihin:
VALKOINEN pieni numerokyltti, PUNAINEN pieni numerokyltti, KELTAINEN pieni numerokyltti, ORANSSI pieni numerokyltti
3. Kisanumerot
Numeroiden koko isoissa numerokylteissä 70% ja pienessä numerokyltissä 32%. Asetettava keskelle jokaista numerokylttiä. Linkit numeroihin:
Numero yksi, Numero kaksi, Numero kolme, Numero neljä, Numero viisi, Numero kuusi, Numero seitsemän, Numero kahdeksan, Numero yhdeksän, Numero nolla
4. Sarjalogo numerokylttiin
Logon koko 53%. Asetettava jokaisen ison numerokyltin yläosaan. Linkit:
Valko-vihreä sarjalogo numerokylttiin, Musta-vihreä sarjalogo numerokylttiin
5. Gtfr.fi logo numerokylttiin
Logon koko 53%. Asetettava jokaisen ison numerokyltin alaosaan. Linkit:
Puna-valkoinen Gtfr.fi logo numerokylttiin, Puna-musta Gtfr.fi logo numerokylttiin, Valkoinen Gtfr.fi logo numerokylttiin, Musta Gtfr.fi logo numerokylttiin, Valko-musta Gtfr.fi logo numerokylttiin
6. GT Finland racers logo tuulilasiin
Logon koko 650% tuulilasiin. Asetettava tuulilasin ylälaitaan. Linkit:
Puna-valkoinen GT Finland racers logo ja teksti, Puna-musta GT Finland racers logo ja teksti, Valkoinen GT Finland racers logo ja teksti, Musta GT Finland racers logo ja teksti, Valko-musta GT Finland racers logo ja teksti
7. GT Finland racers logo takasiipeen
Logon koko 150%. Asetettava takasiiven takaosaan. Käytä samaa logoa, kuin tuulilasin ylälaitaan (linkit yllä).
8. Sarjalogo
Logo vapaasti aseteltavissa, vähintään kahteen eri kohtaan autossa. Linkit:
Valko-vihreä sarjalogo, Musta-vihreä sarjalogo
HUOM! Alkoholi, tupakka, aikuisviihde yms. mainokset autoissa kielletty.
Vinkki 1: Kirjaudu sisään gran-turismo.com sivulle ja paina sitten tarrojen linkkejä. Voit siirtää tarrat täten suoraan gran turismo galleriaasi. Tarratt löydät myös pelistä RoXon89:n galleriasta ja numerot Max_out_FIN:n galleriasta tai jaettuna tägillä gtfr.
Vinkki 2: Jos kilpailunumerosi on kolmenumeroinen, voit pienentää numeroidesi fonttia, jotta numerot mahtuvat numerokyltteihin.
Vinkki 3: Löydät sarjan discord serveriltä ohjeet tarrojen asetteluun kuvineen! Yhteisöstämme löytyy useita taitavia liveryn veistäjiä. Jos logojen asettelu ei onnistu, pyydä rohkeasti apua discordissamme!
Kilpailupäivän kulku
- Huonejako karsintaan Discordissa viimeistään klo 17:00
- Karsintahuoneet aukeavat viimeistään klo 18:15
- Kuljettajien saavuttava karsintahuoneisiin viimeistään klo 18:25
- Karsinta-aika-ajo 15 min klo 18:30
- Tekninen tauko tuloksien yhdistelyä varten 10-20 min
- Yhden vedon aika-ajo (one shot) kisahuoneissa
- Tauko (noin 5min)
- Sprinttikilpailu (noin 15min)
- Tauko (noin 5min)
- Pääkilpailu (noin 40min)
- Podium-haastattelut
Arvioitu päättymisaika 20:30
Karsinta ja aika-ajo suoritetaan käyttämällä pelin omaa qualifier-toimintoa. Yhden vedon one-shot aika-ajo on 5min sessio, jossa kuljettajien tulee suorittaa yksi nopea kierros.
Karsinta määrittää kilpailijoiden huonejaon. Sprinttikilpailuun lähdetään one-shot aika-ajon tulosten mukaisessa järjestyksessä. Pääkilpailuun lähdetään sprinttikilpailun tulosten mukaisessa järjestyksessä.
Tiimit
Kilpailijat voivat vapaaehtoisesti muodostaa kahden tai kolmen hengen tiimejä, jotka keräävät tiimille pisteitä. Tiimin pisteisiin lasketaan kunkin osakilpailun osalta tiimin kahden parhaiten sijoittuneen kuljettajan pisteet. Tiimit ilmoitetaan kisaan ilmoittautumislomakkeella kirjoittamalla tiimin nimi kenttään. Tiimin voi ilmoittaa myös myöhemmin sarjasuunnittelijoille tai perustaa myös kesken kauden.
Säännöt
GTFR:n sarjojen yhteiset säännöt voit käydä lukemassa alta:
https://gtfr.fi/gtfr-sarjojen-saannot/
Ratarajat: Sarjassamme käytetään ratarajoina kanttikiviä (vähintään yksi rengas kanttikivellä) vähentääksemme tuomariston kuormaa ja myötäilläksemme ratojen luonnollista ajolinjaa. Sarjasuunnittelu ilmoittaa mahdollisista kisakohtaisista poikkeuksista ratarajoihin Discord palvelimissa.
Sarjasuunnittelijat: Max_out_FIN – Sakari Anttonen, Snow_Man_FIN – Sami Anttonen, STS_frequency – Toni Stolt, STS_nibles – Niklas Jussila, EsPresso_Juures – Johannes Kervinen ja razer1024 – Petteri Rantala
Protestit
Protestit pitää jättää viimeistään kisan jälkeisenä tiistaina klo 19.00 mennessä. Protestin voit jättää tästä linkistä: https://gtfr.fi/protesti/
Tuomaristossa: Julkaistaan myöhemmin
Pisteytys
Sprinttikilpailu:
A1 | A2 | A3 | A4 | A5 | A6 | A7 | A8 | A9 | A10 | A11 | A12 | A13 | A14 | A15 | |
50 | 45 | 41 | 38 | 36 | 35 | 34 | 33 | 32 | 31 | 30 | 29 | 28 | 27 | 26 | |
B1 | B2 | B3 | B4 | B5 | B6 | B7 | B8 | B9 | B10 | B11 | B12 | B13 | B14 | B15 | B16 |
28 | 25 | 23 | 22 | 21 | 20 | 19 | 18 | 17 | 16 | 15 | 14 | 13 | 12 | 11 | 10 |
C1 | C2 | C3 | C4 | C5 | C6 | C7 | C8 | C9 | C10 | C11 | C12 | C13 | C14 | C15 | C16 |
13 | 10 | 8 | 7 | 6 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Pääkilpailu:
A1 | A2 | A3 | A4 | A5 | A6 | A7 | A8 | A9 | A10 | A11 | A12 | A13 | A14 | A15 | |
100 | 90 | 82 | 76 | 72 | 70 | 68 | 66 | 64 | 62 | 60 | 58 | 56 | 54 | 52 | |
B1 | B2 | B3 | B4 | B5 | B6 | B7 | B8 | B9 | B10 | B11 | B12 | B13 | B14 | B15 | B16 |
56 | 50 | 46 | 44 | 42 | 40 | 38 | 36 | 34 | 32 | 30 | 28 | 26 | 24 | 22 | 10 |
C1 | C2 | C3 | C4 | C5 | C6 | C7 | C8 | C9 | C10 | C11 | C12 | C13 | C14 | C15 | C16 |
26 | 20 | 16 | 14 | 12 | 10 | 8 | 7 | 6 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | 0 | 0 |
Aika-ajon paalupaikasta, sekä sprintti- ja pääkilpailun nopeimmasta kierroksesta jaetaan yksi (1) piste. Kuljettajien sarjan pistelaskusta poistetaan kuljettajan kilpailuiltojen 1-4 huonoin tulos.
Päivitykset ja sääntömuutokset
2.3 – Sarja julkaistu
8.3 – Lisätty kulumakertoimet ja tankkausnopeus huoneasetuksiin. Lisätty livery vaatimukset kohtaan “Numerokyltit, sarjatarrat ja väritykset”. Lisätty kilpailuiden pituudet ja kellonajat radalla kisakalenteriin ja huoneasetuksiin. Lisätty sarjan pisteytys. Lisätty huomautus “Autoa ei saa vaihtaa sarjan aikana” kohtaan “Käytettävät autot ja säätäminen”.
16.3 – Ilmoittautuminen sarjaan auki.
Lobby asetukset
Track Settings: Ilmoitetaan GTFR-sivuston kisakalenteri-osiossa.
Time/Weather Settings (karsinta):
Weather Selection Method: Preset Weather
Preset Weather: S01 Dry, Cloudless and Pleasant
Equal conditions mode: On
Time of the day: Kisat 1-2 ja 4-5 Afternoon, Kisa 3: Twilight
Time/Weather Settings (aika-ajo ja kilpailut):
Weather Selection Method: Custom Weather
Time of the day: Kisat 1-2 ja 4-5 Afternoon, Kisa 3: Twilight
Variable Time Speed Rate: 1x
Custom Weather: Ilmoitetaan sääennusteessa karsinnan jälkeen.
Race Settings:
Start type: Grid Start with false start check
Grid order: Set by host
BoP/Tuning Forbidden: On
Settings Options: Some (Differential ja Brake Balance)
Boost: Off
Slipstream Strength: Karsinta ja aika-ajo: Real ja Kilpailut: Weak
Visible damage: On
Mechanical damage: Heavy
Tyre Wear Rate: karsinta:0x; aika-ajo ja kilpailut 4x
Fuel Consumption Rate: karsinta:0x; aika-ajo ja kilpailut 2x
Refueling speed: 5 Litre/sec
Initial fuel : 70%
Grip Reduction off track: Real
Race finish delay: 180 sec
Nitrous/Overtaking System Useage Time Multiplier: Default
Regulation Settings
Filter by category: Gr.2
PP Limit: No Limit
Max. Power Output: BoP
Minimum Weight: BoP
Useable Tyres: Racing
Useable Tyre & Types : Medium
Required Tyre Type Change: None
Nitrous: Unrestricted
Kart Useage: Off
Engine Swap: Prohibited
Tuning Parts: Unrestricted
Penalty Settings
Shortcut penalty: Karsinta: Weak, Aika-ajo ja kilpailut: Off
Wall collision penalty: Off
Correct vehicle course after wall collision: Off
Car Collision Penalty: Off
Pit Lane Line Cutting Penalty: Off
Ghosting During Race: Off
Flag rules: Off
Driving Options
Countersteering Assistance: Prohibited
Active Stability Management (ASM): Prohibited
Driving Line Assist: Prohibited
Traction Control: No limit
ABS: No limit
Auto Drive: Prohibited
-
1. Osakilpailu 1 @ Fuji International Speedway Full Course
sunnuntai 13.4.2025 - 18:30
sunnuntai 13.4.2025 - 18:30Gr.2Fuji International Speedway Full CourseSprintti 11 laps + Pääkilpailu 27 lapsAfternoon -
2. Osakilpailu 2 @ Red Bull Ring Full Course
sunnuntai 27.4.2025 - 18:30
sunnuntai 27.4.2025 - 18:30Gr.2Red Bull Ring Full CourseSprintti 12 laps + Pääkilpailu 30 lapsAfternoon -
3. Osakilpailu 3 @ High Speed Ring Full Course
sunnuntai 11.5.2025 - 18:30
sunnuntai 11.5.2025 - 18:30Gr.2High Speed Ring Full CourseSprintti 15 laps + Pääkilpailu 38 lapsTwilight -
4. Osakilpailu 4 @ Circuit de Spa-Francorchamps Full Course
sunnuntai 25.5.2025 - 18:30
sunnuntai 25.5.2025 - 18:30Gr.2Circuit de Spa-Francorchamps Full CourseSprintti 8 laps + Pääkilpailu 20 lapsAfternoon -
5. Osakilpailu 5 @ Deep Forest Raceway Full Course
sunnuntai 8.6.2025 - 18:30
sunnuntai 8.6.2025 - 18:30Gr.2Deep Forest Raceway Full CourseSprintti 12 laps + Pääkilpailu 31 lapsAfternoon
Ilmoittaudu sarjaan
Kirjaudu sisään ilmottautuaksesi sarjaan.
Sarjaan ilmoittautuneet
Nro | PSN | Nimi | Tiimin nimi | Mihin kilpailuihin osallistut? | Toiminnot |
---|---|---|---|---|---|
17 | CLR_Juupe | J. Savela | Fuji International Speedway Red Bull Ring High Speed Ring Spa-Francorchamps Deep Forest Raceway | ||
25 | strasborg1 | N. Salminen | Fuji International Speedway Red Bull Ring High Speed Ring Spa-Francorchamps Deep Forest Raceway | ||
11 | rosvottu-nuora | J. Junnula | Fuji International Speedway Red Bull Ring High Speed Ring Spa-Francorchamps Deep Forest Raceway | ||
2 | Meg1_S | K. Karvonen | AG-R | High Speed Ring | |
977 | TheShadow9772 | S. Jylänki | Fuji International Speedway Red Bull Ring High Speed Ring Spa-Francorchamps Deep Forest Raceway | ||
68 | akkeli687 | O. Ahonen | Fuji International Speedway Red Bull Ring High Speed Ring Spa-Francorchamps Deep Forest Raceway | ||
89 | RoXon89 | J. Pöyry | Another Star Racing | Fuji International Speedway Red Bull Ring High Speed Ring Spa-Francorchamps Deep Forest Raceway | |
23 | BetelgeuzeFIN | J. Itkonen | Fuji International Speedway Red Bull Ring High Speed Ring Spa-Francorchamps Deep Forest Raceway | ||
87 | Alffi87 | A. Lehkonen | Red Bull Ring High Speed Ring Spa-Francorchamps Deep Forest Raceway | ||
44 | mirkkuliisa | K. Kallio | Fuji International Speedway Red Bull Ring High Speed Ring Spa-Francorchamps Deep Forest Raceway | ||
19 | fanaatikko | T. Virtanen | Fuji International Speedway Red Bull Ring High Speed Ring Deep Forest Raceway | ||
24 | razer1024 | P. Rantala | Fuji International Speedway Red Bull Ring High Speed Ring Spa-Francorchamps Deep Forest Raceway | ||
22 | NLR_Msippala22 | M. Sippala | Fuji International Speedway Red Bull Ring High Speed Ring Spa-Francorchamps Deep Forest Raceway | ||
4 | Arix-Slim | J. Käldman | Fuji International Speedway Red Bull Ring High Speed Ring Spa-Francorchamps Deep Forest Raceway | ||
3 | FGR_Kaz | K. Kemppainen | Fuji International Speedway Red Bull Ring High Speed Ring Spa-Francorchamps | ||
47 | KhuKKis47 | A.Röyskö | Fuji International Speedway Red Bull Ring High Speed Ring Spa-Francorchamps Deep Forest Raceway | ||
86 | Max_out_FIN | S. Anttonen | Another Star Racing | Fuji International Speedway Red Bull Ring High Speed Ring Spa-Francorchamps Deep Forest Raceway |
Ilmoittautuneita: 17