Winter Endurance Events 2020

Kilpailun tiedot

  • Ajankohta: Sunnuntai 20.12. klo 18:30
  • Rata: Dragon Trail Seaside II
  • Kilpailun tyyppi: Endurance
  • Kilpailun pituus: 120 min
  • Kilpailussa on käytettävissä yksi seos pehmeämpää RS-rengasta, RM-rengasta saa käyttää rajattomasti. Aika-ajossa RS-rengasta saa käyttää rajattomasti.
  • Autot: Valikoidut Gr.4 luokan autot. Katso kohta ”Autojen valinta”
    • Lamborghini Huracan Gr.4
    • Renault Megane Trophy Gr.4
    • Jaguar F-Type Gr.4
    • Volkswagen Scirocco Gr.4

 

Autojen valinta

Ilmoittautuneille arvotaan 14.12. valintajärjestys, jota noudattaen autot valitaan kilpailuun määritetyistä autoista. Kaikkia autoja on rajattu kiintiö valittavana, 4kpl kutakin eli yhteensä 16kpl. Kun ensimmäiset 16 ilmoittautunutta ovat valinneet autonsa, aukeaa uusi kiintiö autoja valittavaksi jäljellä oleville ilmoittautujille. Voit myös ilmoittaa järjestäjille, että haluat arvotun auton, jos et halua osallistua valintaan.

 

Esimerkki:
Matti Meikäläinen on valintajärjestyksessä numerolla 1. Matti saa valita seuraavista:

  • Lamborghini Huracan Gr.4 (5 kpl jäljellä)
  • Renault Megane Trophy Gr.4 (5 kpl jäljellä)
  • Jaguar F-Type Gr.4 (5 kpl jäljellä)
  • Volkswagen Scirocco Gr.4 (5 kpl jäljellä)

Matti valitsee Sciroccon. Tämän jälkeen Volkswagen Sciroccoja on valittavissa enää 3kpl, muita autoja 4kpl. Seuraavaksi valintanumero 2 saa valita jäljellä olevista.

 

Kilpailupäivän kulku

Kilpailutapahtuma alkaa ensin vapailla harjoituksilla alkaen kello 17-18 välillä. 18:30 alkavat karsinnat, jotka toimivat samalla aika-ajoina itse lopulliseen kilpailuun. Karsinnan pituus on 15 min ja karsinnassa jaetaan kuljettajat eri huoneisiin. Kuljettajien lähtöjärjestys määräytyy karsinnassa ajetun nopeimman kierrosajan perusteella. Karsintaa seuraa lyhyt tauko, jonka aikana suoritetaan huonejako, ja kuljettajat ryhmittäytyvät omiin kisahuoneisiinsa. Kun kaikki kilpailijat ovat ryhmittäytyneet kisahuoneeseen, alkaa yhden kierroksen pituinen testistartti. Onnistuneet testistartin jälkeen huoneen host järjestää oikean lähtöjärjestyksen, ja tämän jälkeen 5 min tauon jälkeen alkaa kilpailu. Kilpailijoiden pitää tämän ajan sisällä suorittaa rengastaktikointi ja auton säätäminen, sekä ajaa AINA 1. ajanottosektorin yli. Tällä varmistetaan oikeat lähtöruutupaikat autoille.

Kilpailuhuoneeseen on saavuttava viimeistään klo. 18.15. UUSIEN kuskien on saavuttava AINA VIIMEISTÄÄN klo 18.00 mennessä ja heidän on viimeistään kilpailupäivänä lisättävä host PSN-kaveriksi, ja tutustuttava sääntökirjaan sekä tehtävä tarvittavat esivalmistelut yhteysongelmien ennaltaehkäisemiseksi. Tällä vältetään nettitoimivuuteen liittyvät säätämiset ja aikataulumuutokset. Ennen kisahuoneeseen saapumista pyydämme kilpailuun tulevia testaamaan PS4:n verkkoyhteyttään. Se muuttaa IP-osoitteen. Tämä edesauttaa hieman ruutuunjäämisbugiin ja siihen että KAIKKI kuskit näkevät toisensa radalla. Lähtökohtaisesti näissä kilpailuissa pyritään aina saamaan kaikki mukaan kisaan eli tarvittaessa lykkäämään kilpailua kohtuullisissa määrin.

Aika-ajossa ei jäädä radan varteen parkkiin, vaan ajetaan AINA omalle varikolle. Aika-ajossa hitaalla kierroksella olevat (sisäänmeno- tai ulostulokierros / pieleen mennyt kierros) ovat väistämisvelvollisia.

 

Kilpailun startti

Kilpailuiden starttimuotona on manuaalinen lentävä lähtö jota edeltää lämmittelykierros. Kilpailuun startataan normaalisti lähtöruudukosta, mutta liikkeelle lähdetään jonomuodostelmassa hitaasti ja varovaisuutta noudattaen. Kuljettajien on muistettava, kuka hänen edessään ja takanaan on gridissä, ja onko hänen lähtöruutunsa oikealla vai vasemmalla puolella – tällä tiedolla on merkitystä lämmittelykierroksen aikana ja lopussa. Paalupaikkakuljettaja velvollinen vetämään joukkoa asianmukaista nopeutta. Ensimmäisen kierroksen aikana ohittaminen on kielletty ja kuljettajat ovat velvollisia pitämään oman paikkansa, paitsi jos edellä ajava kuljettaja tekee virheen / ajaa ulos. Tällöin joukosta pudonnut kuljettaja voi ajaa omalle paikalleen varovaisuutta noudattaen. Jos pudonnut kuljettaja ei ehdi turvallisesti omalle paikalleen, on hänen jäätävä huonommalle sijoitukselle jonon keskelle. Tällöin muiden on ryhmittäydyttävä kierroksen lopussa tämä sijoituksen muutos huomioiden. Lämmittelykierroksen lopussa, kun radalla tulee sopiva kohta, paalupaikkakuljettaja hiljentää vauhdin korkeintaan 80 kmh:iin ja kaikki kilpailijat ryhmittäytyvät tiiviiseen parijonoon. Kilpailu alkaa kun paalupaikalta starttaava kiihdyttää. Muu joukko saa kiihdyttää vasta kun kärkimies tekee aloitteen. Omassa jonossa ajavien kuljettajien ohittaminen on kielletty ennen lähtöviivaa.

 

Kilpailun säännöt

Herrasmiessäännöt ja normaali ratakäyttäytyminen on pidettävä mielessä.

Lisäksi muistettava noudattaa rataviivoja: Varikkoviivojen noudattaminen ehdotonta niin varikolle mennessä kuin pois tullessa, kiinteitä varikkoviivoja ei saa ylittää lainkaan. Rata-aluetta tulee myöskin kunnioittaa vaikkei siitä peli rangaistusta jakaisikaan. Jatkuviin oikaisuihin, ylileveisiin ajolinjoihin, joista on tulkittavissa ajallista tai nopeudellista hyötyä, tullaan puuttumaan. Mikäli penaltyt ovat päällä,  pelin antama penalty pitää ottaa pois viipymättä ja niin turvallisesti, ettei siitä koidu haittaa muille kilpailijoille. Se on otettava pois saman sektorin sisällä, milloin on sen saanutkin. Jos ajaudut radalta ulos, niin on ehdottoman tärkeää katsoa miten radalle palaat, etteivät radalla olevat kuskit kärsi sinusta ja harkitsemattomasta ajolinjastasi. Eli ajolinjalle toisten eteen ei saa tulla, vaan tarvittaessa tulee päästää, vaikka koko ”pakka” ohi, mikäli muuten radalle paluu ei ole mahdollista häiritsemättä muita.

Aika-ajokierroksella ei haeta ohituksia. Ohittaminen on sallittua ainoastaan, kun edellä ajavan selkeästi antaa tietä. Hitaammilla kuskeilla on oikeus ajaa oma nopea kierroksensa ihan rauhassa maaliin asti. Jokaisen kuskin tulee löytää sopiva rako ajaa aika-ajokierros ilman ohituksia.

Kilpailussa on käytettävissä yksi seos pehmeämpää RS-rengasta, RM-rengasta saa käyttää rajattomasti. Aika-ajossa RS-rengasta saa käyttää rajattomasti.

 

Select Conditions: Ilmoitetaan kisakalenterissa

Time Limit: Aika Ajo: 15 Minutes

Osakilpailun pituus: ilmoitetaan kisakalenterissa

 

Race settings

Start type: Grid start
Grid order: set by host
Boost: Off
Slipstream strength: Real
Visible damage: On
Mechanical damage: Heavy
Tyre wear: 3x
Fuel depletion: 2x
Initial fuel: Default
Grip reduction: Real
Race finish delay: 180 sec

 

Regulation settings
Filter by category: Gr.4
Balance of Performance: on
Max Power: BoP
Min weight: BoP
Max tyre: RS (yksi setti käytettävissä kilpailussa)
Min tyre: RM
Tuning: Allowed
Penalty settings
Ghosting: None
Shortcut penalty karsinta/aika-ajo: Heavy
Shortcut penalty kilpailu: None
Wall collision penalty: None
Side contact penalty: Off
Correct vehicle course after wall collision: Off
Replace cars: Off
Flag rules: On

 

Driving options
Countersteering assistance: Prohibited
ASM: Prohibited
Driving line assist: Prohibited
Traction control: No limit
ABS: No limit
Auto drive: Prohibited

 

Ilmoittaudu sarjaan

Kirjaudu sisään ilmoittautuaksesi sarjaan.

Sarjaan ilmoittautuneet

IlmoittautunutAutoluokkaToiminnot
Pallonen-1964Gr.4
Temmo_MakLarenGr.4
VahvaSandelsGr.4
JuuBa-JuuGr.4
zegi1999Gr.4
Batimm01Gr.4
teijo67Gr.4
teuwo82Gr.4
Kivinen-198Gr.4
MoguziGr.4
razer1024Gr.4
FrankBlackIIIGr.4
adezzzeGr.4
aapeee100Gr.4
juno2017Gr.4
AntonpoikaGr.4
Max_out_FINGr.4
TheMasi54Gr.4
Snow_Man_FINGr.4
SSSALoneGr.4
hankalat5Gr.4
JouKidGr.4

 Ilmoittautuneita: 22